Forum > Färdiga produktioner

ydderF - I Hope

<< < (4/7) > >>

MaxB:
Har lyssnat många gånger sen du la upp låten, eftersom jag direkt laddade ner den till mp3-spelaren.
Härligt sound och underbart snäll låt! Det är intressant att i lyssning lägga en av mina låtar före eller efter nån av dina välproducerade låtar där allt hörs så tydligt. I jämförelse med dina låtar är det mycket gröt i mina och svårt att urskilja vilka instrument som finns med och vad de gör. Jag är imponerad av din ljudbild och ditt spel.

Om du är intresserad har jag en fundering här. På en annan låt var det engelskans "is" eller "are" jag kommenterade - här är det en ton. Redan vid första lyssningen reagerade jag på en stackato-ton i gitarrsolot 67-68 sekunder in i låten. Är den medvetet spelad så ?
Jag tror det låter bättre om den hänger på samma sätt som de övriga tonerna...

ydderF:
Tack MaxB,

det var medvetet gjort, men du har kanskje rätt at dom bord hänga mer.
När jag spelar inn, så går det litt unna i svingene. :rolleyes:

Tack för at du kommenterar min ljudbild.
Jag har spenderat några hundra timmar (som många andra), för at lära mig hur ting hänger ihop frekvensmessig osv..
Skönt at höra at "it pays off" :)
Min grund filosofi är at inte ha för många spor, men heller bruka tid på att arra dom instrument man brukar.
Feks. at man inte har en gitarr som bara kommer inn på slutet av en refreng, men kanske at den gitarren også får en
part på andra delar av låten.. Hmm.. Är så dålig på at förklara mig, men du forstår nog ;)

MaxB:

--- Citat från: ydderF skrivet 26.08.2009, 17:05:20 ---det var medvetet gjort, men du har kanskje rätt at dom bord hänga mer.
När jag spelar inn, så går det litt unna i svingene. :rolleyes:

Min grund filosofi är at inte ha för många spor, men heller bruka tid på att arra dom instrument man brukar.
Feks. at man inte har en gitarr som bara kommer inn på slutet av en refreng, men kanske at den gitarren også får en
part på andra delar av låten.. Hmm.. Är så dålig på at förklara mig, men du forstår nog ;)

--- Slut citat ---

Jag tänker kanske på samma sätt. Ibland försöker jag inte ha fler spår än att rimligt antal musiker skulle kunna göra samma sak live.
I min låt i tråden: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=18578.msg134093#msg134093
är det "sångaren" som spelar munspel då han inte sjunger (samma spår)

cykeln:
Låter som en skiva jag mycket väl skulle kunna köpa!
Snygg bas!
Sång och andra insterument riktigt bra
Bra pop-låt med en omdelbar refräng
Det enda nitset är trumbraket vid 92 som skull kunna förbättras

asti:
Kort men naggande god! De höga stämmorna gav mig lite Eagles-vibbar!
Jättesnyggt alltihop - prod,arr,mix,sång,instrument....... :wub:
Ser fram emot att höra dig i en låt med mer spännande harmoniföljder!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion