Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Missförstånd
cykeln:
Kul!
Som några tidigare sagt så behövs lite uppstädning
men det är en cool låt
Munspelet gillas här
Bra sång
Ändra gärna trumkompet under "Jag ringde till dej ... "
"Ta med dej traktorn .." :D
MaxB:
--- Citat från: cykeln skrivet 23.08.2009, 12:07:52 ---Kul!
Som några tidigare sagt så behövs lite uppstädning
Ändra gärna trumkompet under "Jag ringde till dej ... "
--- Slut citat ---
Jag håller på och städar hemma nu och har samtidigt låten på repeat i lurarna.
Det är ett bra sätt att hitta nya infallsvinklar. Tack för tips om ändring på trummorna i refrängen, jag har också idéer att det ska finnas körer och fläskigt orgelkomp då reffen kommer.
Sen måste det vara mer driv i "sologitarrens" mellanspel.
--- Citat från: cykeln skrivet 23.08.2009, 12:07:52 ---"Ta med dej traktorn .." :D
--- Slut citat ---
Du skulle bara veta den riktiga storyn! B) Det handlar egentligen inte om kärlek mellan två människor. Grannen skulle komma och slå gräset i hästhagarna men eftersom det hade regnat på förmiddagen var jag inte säker på om det skulle gå att slå.
Jag ringde honom klockan tolv för att kolla. Han svarade inte i telefon, så jag lämnade ett meddelande. Jag förutsatte att han inte var hemma, så jag åkte till Bauhaus och handlade men ringde en gång till klockan tre därifrån. Inget svar...
Eftersom vi är grannar, förväntade han sig att jag borde knallat dit. Jag, som inte bott på landet så länge har inte lärt mig hur man borde göra, så det blev ett missförstånd. Han fixade i ordning traktorn klockan två och körde över den till oss men jag var inte hemma! Klockan sex tröttnade han på att vänta så han körde hem traktorn och där står den än idag...
Och jag som till och med ringer till min son då han är i sitt rum på övervåningen. :huh:
bjurte:
Tjenare MaxB!
Håller med dom flesta här ang. tajjtas och mer passande trummor,tycker att ljudet annars är kanon,och tvärsom gillar
jag sångljudet !! POD2 ?? det var som Fn.. ja ibland saknar jag den verkligen(har gått över till PODX3 men V2 hade sina ljusa sidor som jag saknar! :o) Guran låter mao. Gutt..
MaxB:
--- Citat från: uriah skrivet 23.08.2009, 13:43:06 ---Tjenare MaxB!
Håller med dom flesta här ang. tajjtas och mer passande trummor,tycker att ljudet annars är kanon,och tvärsom gillar
jag sångljudet !! POD2 ?? det var som Fn.. ja ibland saknar jag den verkligen(har gått över till PODX3 men V2 hade sina ljusa sidor som jag saknar! :o) Guran låter mao. Gutt..
--- Slut citat ---
Jag tror att vänster och höger-kompgitarrerna går ganska rent genom POD v2, även mittenguran men där är wahvah aktiverad i Floorboard även om jag inte använder den. På mittengitarren finns en gratis VSTi (stereowidener) som jag gillar.
equality:
Kul och bra. Lite som spåret som inte kom med på Pughs Live-platta Ett steg till 1975 med Janne Lucas och Ola Magnell. Bra lirat och snygg melodi. Låter lite brötigt men det bidrar till live- och proggkänsla vilket jag hoppas att du själv gillar. :rolleyes: :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida