Forum > Demolåtar

Your Games

<< < (3/3)

Hellback:

--- Citat från: egghuvud skrivet 24.08.2009, 13:40:29 ---Tja inte så illa. Lite underligt arrangemang. Harmonierna är bitvis atonala och skumma. Tex gitarren där vid 2.20.
Det är något med arret som stör mig. Det är inte hårt och inte mjukt utan mer obestämt. Jag gillar inte kortrasten mellan de så dominerande gitarrfigurerna och syntljuden som är så mjuka.
Trummorna låter som ez utan något gjort jag gillar inte alls trumljudet till den här musiken. Det borde antingen vara fläskigare eller mycket mjukare. Rumsljuden gör att de sticker ut från resten av produktionen på ett sätt som inte känns bra. Inledningen kändes också lång.

Låten då. Tja inte så illa, inget som får mig att jubla men en helt okej popdänga. Sammafattnigsvis så känns produktionen lite tafatt och arrangemanget tveksamt. VAr är ditt eget uttryck?
Jobba vidare med arrangemanget tycker jag  :)

--- Slut citat ---

Tack.
Det finns mycket kvar att göra här och jag letar efter mitt uttryck och känner att det börjar närma sig med den här låten.
Men det behöver bli mer attack. Sen är väl en del av poängen att gå mellan det luftigt syntiga till gitarrerna. Men jag tror att det behöver kortas av och tightas till över lag. Så som du säger - jobba vidare med arren!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion