Kontrollrummet

King Oliver's Revolver - Salome

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad flintan

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 373
    • Visa profil
LÅTNAMN: Salome
ARTIST/GRUPP: King Oliver's Revolver
GENRE: Biblisk pop
LÅTLÄNGD: 3.01
KOMPOSITÖR: Tobbe Klevbom
PRODUCENT: King Oliver's Revolver
EV. MEDVERKANDE: King Oliver's Revolver
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

En litet smakprov inför kommande albumsläpp i höst. I princip klar förutom mastering och kanske något mer finputs.
http://soundcloud.com/samsas-violin


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare.

Bra låt!

Snygg komposition också.Jag hakar upp mig på det distade blåset(volymen och distet) i höger örat under sången.
Tycker det förtar lite av den fina sången..Dock sitter jag med lurar,förmodligen låter det bättre i monitorerna...

Annars tipp topp - profsig pop!

Mike


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Trevlig låt med ett skönt stomp och härligt gung, men gud vilket irriterande blås. Det tar helt bort fokus från sången. När låten e klar har jag ingen aning om vad du sjungit för blåset har fångat uppmärksamheten istället. Måste det vara där hela tiden? Förstår tanken att du vill ha det drivande men det blir inte bra. Förutom det så är det en härlig låt och en bra produktion. Albumsläpp låter ju kul. Du får meddela här på KR när det är dags så man kan skaffa sig ett ex.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ja, skönt gung.
Och typiskt att trumpeten till höger kommenteras, nu kan inte jag heller släppa den. Lägre volym, närmare mitten inte så statiskt utan mera gung i spelet (riktig trumpetare) skulle kanske ändra fokus-stölden...

Nära inspelning och roligt att höra. Mycket livekänsla gillas!
Men den ska inte sluta så här?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad flintan

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 373
    • Visa profil
Det är möjligt att man skulle kunna baka ihop blåset lite mer, finns en barytonsax + tenorsax där också men trumpeten ligger lite ovanför.. Men det är iallafall inget som jag tycker stjäl fokus eller har stört mig på.

Ett litet förtydligande också, det är alltså inte jag som sjunger här, spelar gitarr och rattar ljud.

Lägre volym, närmare mitten inte så statiskt utan mera gung i spelet (riktig trumpetare) skulle kanske ändra fokus-stölden...

Hon är i allra högsta grad riktig och blir nog lite ledsen av den kommentaren. ;)
http://soundcloud.com/samsas-violin


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Lite lägre trumpet volum OCH ta ned tempo lite. Den går hakket for fort! Orden blir borta.
Igjen en cool låt ;)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det är bra driv i låten och brasset hjälper till att förstärka den känslan. Till skillnad från resten här tycker jag det funkar bra, väl komponerat och mixat. Det stör inte alls. Men kanske skulle jag ha tystat brasset i 1-2 av partierna mellan refrängerna, och nästan HÖJT det i refrängen :)

Det hade gett en mer eftersträvansvärd effekt, än att ha blås igång hela tiden.

Bara en tanke.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
Skönt gung :)

Ang brasset tycker jag att det kan vara något lägre i volym i verserna (i alla fall första versen) men i refrängen tycker jag det funkar riktigt bra.
Tycker det är en bra låt som fastnar, dessutom bra insatser på alla instrument och sång.

Ser fram emot albumsläppet!


asti

  • Gäst
Svänger fint om det här! Kanske sången skulle gå fram bättre om man panorerade ut trumpeten en bit åt höger?
Vore kul att höra er live! Kan tänka mig att det blir bra drag!
Skön låt och proffsigt arrat, producerat, mixat och framfört!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja det tycker jag var ett bra förslag panna ut trumpeten till ett hörn istället den slåss friskt med leaden och det är synd. Gillar stompet och insatserna i övrigt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Bra sväng
Juste låt
Riktigt bra sång - särskilt en bit in och mot slutet
Bra när tjejen hänger på i reffen
Tycker det är lite för mycket instrument som konkurrerar i versdelarna - i början är det trumpeten, mot slutet en gitarr som läger en figur
Låter som ni är ett bra livegig
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten