Forum > Demolåtar

Alatar - Drömsk Dans version 2

<< < (2/3) > >>

Harmonica mike:
Tjenare.

Fick denna text i huvudet då jag hörde detta:

Ja jag är stark och jag har mark,jag är ett Troll och jag har en egen park.Här finns det liv och tidsfördriv,men ingen kärlek för ett gammalt troll som mig.

Jag har en skatt som ingen ser som jag har fångat när jag vandrat varje natt.En liten tår ett litet skratt så får du följa med på resa denna natt.

Ja över mon där dagen gryr där dimman blir till äventyr.Där skall du få allt som jag sett,och alla drömmar som jag ej till någon gett..osv..

Kanske sjungas med lite "Vysotskij" feeling(en gammal rysk folksångare som kunde fängsla med sin röst).
Tänker du sång på denna så kan jag,eller nån annan kanske,göra ett försök..

Mike

Avslappnad:
Fint! :) Låter lite som svensk filmmusik, stillsamt men ändå vackert.  Kanske lite hårt, odynamiskt piano, vet inte vilket mjukvarupiano du använder. Bra jobbat tycker jag!

Alatar:
Avslappnad:

--- Citera ---Fint!  Låter lite som svensk filmmusik, stillsamt men ändå vackert.

--- Slut citat ---

Tack skall du ha :-)

--- Citera ---Kanske lite hårt, odynamiskt piano,

--- Slut citat ---

Tycker du också det alltså?  :blink: Det är nog inget fel på pianot. Det är hur jag spelar. Men jag tycker ändå att jag vill ha det lite så här stelt :-) Hmmmm...

Harmonica Mike:

Hehe :-) Villken rolig text.
Om du vill får du jättegärna försöka dig på att sjunga på den. Det vore kul att se hur det låter.
Och jag tror att det kan funka bra att ha det i den här Vyisotskij stilen.
Om du vill att jag skall sänka/höja låten något så säg till. Är ju lätt fixad i och med att det är ett digitalpiano.

Hellback:
Vackert tycker jag.
Håller med om att det känns igen. Men jag tror bara att man känner sig hemma i den lite "folkiga" melodin.
Positivt! Lite onyanserat i spelet ibland kanske - skulle velat ha lite mer energi och dynamik i anslaget ibland.
Men jättebra!

Alatar:

--- Citat från: Hellback skrivet 21.08.2009, 19:42:04 ---Vackert tycker jag.
Håller med om att det känns igen. Men jag tror bara att man känner sig hemma i den lite "folkiga" melodin.
Positivt! Lite onyanserat i spelet ibland kanske - skulle velat ha lite mer energi och dynamik i anslaget ibland.
Men jättebra!

--- Slut citat ---

Kul att du tycker om den ^_^
Och jag tror att jag börjar förstå vad du ( och andra) menar med lite onyanserat spel. Skall testa att spela in en version med mer dynamik. Få se om jag hinner innan semestern. :-)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion