Det låter pop/torrt in a närmickad-sense, så att säga. Det låter inte som samma trumset på alla slagverk.
Låter det bra? Jo jag tycker det låter hyfsat bra. Men låter det realistiskt? Mnnjaaa... det låter pop-producerat, inte alls live.
Rummet är nog svårt att få ihop, framförallt med självinspelade samplen (jag hör lite nihilistisk pedanthet här, det skall vara självgjort, även om det är samplet -typ) om man inte förberett en session för just trumsampling. Jag tror att du med fördel skulle kunna få bättre resultat med en trumsampler där du börjar med helt torra sound (jag talar inte om nån AD-preset alls alltså), där du lånar lite av trumsamplerns rum.
Jag gissat att du sitter på något megafett hårdvarureverb typ "Lexus" eller M-serien, så du får säkert ut det du vill där.
Det enda tipset (som du ju säkert också testat på redan), jag helt konkret kan komma med är att du spelar upp trumspåret i ditt rum, och mickar högtalarna med "overheadmickar", och mixar in dem som..ja, overheads. Då har du ditt enhetliga rum som på riktigt är rum.