Forum > Färdiga produktioner
Dividend feat Mats Löfgren - Why don't you come
Jocke:
Vilken pipa han har och fin musik! Det här gillade jag Div! :)
--- Citat från: Marruschkka skrivet 31.05.2010, 22:57:46 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 31.05.2010, 22:31:44 ---Jomen visst går det här att lyssna på!
Var detta sångaren på alla de första skivorna med Kaipa eller kom han med senare?
--- Slut citat ---
Från -78 var Mats sångare i Kaipa (de startade runt -74 tror jag)
Jag tror mej veta att du var på samma fest som han i sep-09 :D
Här är en låt med Kaipa o Mats:
--- Slut citat ---
Blir ju nästan tårögd av de här gamla låtarna och alla minnen de väcker... :wub: Spelade helt slut på deras första LP och fick köpa en till... ;-) Kanske var det "progg" ur ett osvensk perspektiv men de sågs inte med så blida ögon av "rörelsen" - de låg väl på fel bolag eller nått... Vår lilla musikförening i Småland ordnade flera konserter med dem. Sånt här hade iaf jag inte hört från ett svenskt band live tidigare... Häftigt! :)
Dividend:
--- Citat från: Jocke skrivet 23.01.2013, 12:41:02 ---Vilken pipa han har och fin musik! Det här gillade jag Div! :)
--- Slut citat ---
Kaipa gjorde ett par grymma låtar :) Kul att du gillade! :)
--- Citat från: DivineCo skrivet 23.01.2013, 12:12:54 ---Mega bump. Sorry.
Har alltid gillat Mats Löfgrens sång från Kaipa och Ingemar Bergman Troop. Är det någon här som vet om han är inblandad i några muikaliska projekt idag? Vore vansinigt kull att höra i så fall.
Tack för en bra låt föresten.
--- Slut citat ---
Tack själv :) Mats bor på Bali numera och sjunger bara på mina låtar ;) I övrigt har han väl lagt ner musiken...
tigersoul:
Här satte man sig ned o lyssnade ordentligt! Skönt med sådan musik!
Sången limmar inte riktigt i mina öron med musiken. Jag kan inte säga exakt vad det är men det är något med den som inte ligger helt perfekt med musiken. I övrigt är det intressant o trevligt, vet inte vad jag ska pipa om, lite mer ihopkokning som sagt men annars är det tummen upp i luften :P
Dividend:
Hej Tiger.
Det är så att det är för lite reverb på Mats, relativt orkestern. Eller jag tror att det är det du noterar.
Kul att du gillade!
tigersoul:
--- Citat från: Dividend skrivet 23.01.2013, 19:03:09 ---Hej Tiger.
Det är så att det är för lite reverb på Mats, relativt orkestern. Eller jag tror att det är det du noterar.
Kul att du gillade!
--- Slut citat ---
Där har du det nog, jag var inne på den linjen men tyckte inte det kändes som det ändå, men då är det säkert så! VRID PÅ :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida