Forum > Färdiga produktioner
Perrra - I'm in love thats true
perrra:
--- Citat från: mr_chess skrivet 20.05.2007, 19:01:54 ---tjena perra!!
här produceras det så att det knackar, kul! fast givetvis så undrar man om det inte borde leda till nånting? satsa på melodifestivalen vet ja.
när det gäller den här låten så låter pianot lite väl surt för att hålla helhetsmässigt med resten av låten.
uppbyggnadsmässigt så funkar den, helt klart, precis som en ballad ska vara. trummorna grymt bra och övergången till vers 2 är en klassiker.
melodin på verserna funkar bra, nästan bättre än refräng. och som vanligt med dessa ballader är att det är så mycket ordbajsande att ingenting fastnar. klankar inte ner på dig, du följer ju bara mallen så att säga.
jag skulle inte säga att den här färdig. det fattas ett par grejer. i mitt tycke så ska du köra pianot ensamt i slutet, för att knyta ihop säcken samt att utnyttja bryggan till refrängen till att låta den sticka ut med te.x trummor, som gör att man hajar till lite. sen så klart en c-del skulle sitta kanon också.
soundmässigt låter det förövrigt bra.
MVH Anders
--- Slut citat ---
Tjenare .. o tack för kritiken... insåg just att denna mixen är lite så där med just pianot. då jag spelade in hela låten live på utan att rätta till midin i efterhand :o men det finns en ny version på den.. ska köra upp den så fort jag kommer ner till studion i mörra!
Tack
/Perrra
mahan:
Denna hade gått mig förbi...
Fyller fullständigt måtten i sin genre. Snyggt arrat o spelat, inga överraskningar.
Har väl tidigare haft lite problem med din sång, inte rösten, den är härlig, men tonarten du väljer. Denna låt innehåller åxå ett typiskt krisställe t.ex 1:47 där sången övergår i press. :wub:
Men helheten e snygg o putsad och stämmorna sköna! :)
h. JOhan
Toby:
Ojdå vad tunga trummor som kom in efter ett snyggt lugnt intro. Låt dom vänta till refrängen. Snyggt när den akustiska gitarren kommer in innan andra reffen. Denna låten kan du förföra vissa flickor med på löpande band. :D Alltså såna tjejer som gillar softa kärleksfulla smäktande ballader.
Mvh
Toby
Frölle:
Tjenare, att du inte satsar på nåt stort perrra!? ;)
du har ju talangen. Det både hörs och märks :)
Ha det gött-i-gött-gött // Frölle
91:an:
Håller med tidigare talare, med den talangen borde du kunna ta betalt! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida