Forum > Demolåtar
Dividend - STycke för pseudogitarr och pseudokör!
Wernborg:
Gitarren är väl sådär. "Omöjligt" spelad, men sustain på toner som ligger på samma sträng ...... Piano istället kanske?
Flöjten i mitten är dunderfin.
Känns improviserat detta? Liksom fritt i Amoll för kammarorkester och gitarr :lol:
Bra jobbat på en timma. Själv behöver jag en timma på mig för att bestämma mig för om jag ska komponera något eller inte när andan faller på.
Dividend:
--- Citat från: 1up skrivet 27.04.2007, 19:17:32 ---Det har inte kommit någon manskör än vad jag kan höra. Stackars låt vad den gråter blod över det faktumet!
Känns lite experimentellt. Sen egyptiska fraseringar mitt i! I like them. :P
Vilket instrument är den lite plockade basen? Harpa?
Känns lite spretigt här och var. Det är väl något du kan kika på till test 5 kanske.
Har du möjligen lånat ett avsnitt från en annan låt. hmmm Låter bekant brassets snabba stötar ungefär mitt i låten?
--- Slut citat ---
Manskören kommer grymtande på SLUTET!! :D
ingen harpa. Det är nån bas från nån plugg. ;) Ja, test4 är rätt tidigt. test 9-10 så börjar det låta färdigt. :)
Öh, nä det hoppas jag inte B) (att jag lånat alltså, isf omedvetet)
Wernborg: Piano lät inte lika surrealistisk som dessa "gitarr" ljud. Jag får göra dig besviken, de är såååååååå vackra. Men känns kanske konstigt om man är jävligt bra på att spela just gitarr? :)
Light Head:
Helt grymt!
Att säga att det är dte bästa du gjort är inte helt lätt,, det finns ju rätt mycket som är attans bra!
Men detta gillar jag mycket skarpt! Kanske inte något betyg eller så, men sådan här musik betalar jag för utan att blinka!
Det finns (tyvärr) lite problem med att du inte har tillgång till en riktig orkester, för det är ju sådan musik du kompnerar, som skall framföras live av en symmfoniorkester.
Stycket är vackert och 90-talas "elektroniskt". Har för mig att en nisse som heter Michael Hedges gör liknande musik, men grunden är hans gitarrspel.
Vackert, och blandningen mellan instrumenten är uppfriskande och inspirerande!
VÄLDIGT BRA JOBBAT!!
SYNTH:
Intressant verk du har fått till! :) Gillar experimentera mej fram precis som du Dividend. Gillar kören å verkligen riktigt fin flöjt
har du fått till, får lyssna mer på låten och bedöma det mer senare.
Wernborg:
--- Citat från: Dividend skrivet 27.04.2007, 20:30:17 ---Wernborg: Piano lät inte lika surrealistisk som dessa "gitarr" ljud. Jag får göra dig besviken, de är såååååååå vackra. Men känns kanske konstigt om man är jävligt bra på att spela just gitarr? :)
--- Slut citat ---
Varför inte göra en Lundsten och köra syntar på rubbet. Vackra syntar då alltså :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida