Forum > Demolåtar

Dividend - STycke för pseudogitarr och pseudokör!

<< < (4/5) > >>

Dividend:

--- Citat från: flintan skrivet 28.04.2007, 01:09:03 ---Håller med wernborg och lonewind. Skulle vara snyggt antingen men syntljud helt elektroniskt (inte försöka låta som kör, flöjt etc.) eller stor riktig orkester.

--- Slut citat ---

Har du en stor riktig orkester då? ;) Det finns knep för att göra det realistiskt, kallas antimidifiering, bl a kan man lägga en tjejs röst som kör tillsammans med de syntetiska. osv gitarrerna jag valde var dåliga val, som Wernborg påpekade.
etc

Light Head:
Jag tycker midi är konst...   ;-)     okäj vi släpper det direkt!

Flöjten tycker jag är riktigt bra!

Jag har filosoferat med Dividend mången lång natt om hyfsat flummiga saker, bland annat att det ibland kan vara svårt att höra musikens brister när man blir väldigt inspirerad av det man hör.

T.ex. när man själv sitter och komponerar så "hör" man ju hur det skall låta innan det låter så, eller hur?! Men jag vidhåller att Dividends kompositioner håller riktigt hög klass och att han på ett imponerande sätt lyckas få det att låta både stort och välspelat. Denna storslagenhet gör så att många kommenterar att de vill höra detta med en riktig orkester, det är inte illa!!

Dividend:

--- Citat från: Light Head skrivet 28.04.2007, 11:06:23 ---Jag tycker midi är konst...   ;-)     okäj vi släpper det direkt!

--- Slut citat ---

med midi tänker jag på de GM-ljud som fanns med gamla ljudkort, när man ville spela .mid filer utan annan utrustning. Kanske fel ordval?
anti.mid.ifiering?

--- Citera ---Flöjten tycker jag är riktigt bra!

Jag har filosoferat med Dividend mången lång natt om hyfsat flummiga saker, bland annat att det ibland kan vara svårt att höra musikens brister när man blir väldigt inspirerad av det man hör.

T.ex. när man själv sitter och komponerar så "hör" man ju hur det skall låta innan det låter så, eller hur?! Men jag vidhåller att Dividends kompositioner håller riktigt hög klass och att han på ett imponerande sätt lyckas få det att låta både stort och välspelat. Denna storslagenhet gör så att många kommenterar att de vill höra detta med en riktig orkester, det är inte illa!!

--- Slut citat ---

Tackar. Våra flummiga dialoger borde vi spara och ge ut. :)

mahan:
Jajjamen Dividend!
Nu har jag dendär fina konsertsalfeelingen :). Stort o mäktigt, Per-sound. Enskilda kvinnosångrösterna fina, Körerna blir kanske lite konstgorda till soundet vid stora tonstegsändringar. OCh definitivt hörs igen var låten är komponerad, great!

Helheten är fin om man bortser basen eller vad det är för instrument. Den lixom inte passar in soundmässigt i orkestralen (finns det ett sånt ord?) och alldeles i slutet låter den mer som magont än bas :unsure:

Stråkarna o blåsarna har du trimmat fint, lyder taktpinnen :) Flöjten o pickolovirveln funkar fint, men så kommer basisten...somsagt hans utförande soundmässigt gillar jag inte.

h.  Johan

ynot:
riktigt bra...
gillar utsvävningar i pseudo landskapet. crimson, kraftverk på svampar ...men i imellan tuggorna finns löven som spirar o ger näring åt ännu en vår o ruset av naturens kraft.
gillar att det blir atonalt i emllanåt ger strukturen mer färg oxå..
gillar mycket...väldigt mycket.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion