Forum > Demolåtar

Dividend - STycke för pseudogitarr och pseudokör!

<< < (3/5) > >>

Dividend:

--- Citat från: Wernborg skrivet 27.04.2007, 20:53:37 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 27.04.2007, 20:30:17 ---Wernborg: Piano lät inte lika surrealistisk som dessa "gitarr" ljud. Jag får göra dig besviken, de är såååååååå vackra. Men känns kanske konstigt om man är jävligt bra på att spela just gitarr? :)

--- Slut citat ---

Varför inte göra en Lundsten och köra syntar på rubbet. Vackra syntar då alltså  :P

--- Slut citat ---

Njä usch. Då minskar jag hellre på sustainet.

Wernborg:

--- Citat från: Dividend skrivet 27.04.2007, 21:16:26 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 27.04.2007, 20:53:37 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 27.04.2007, 20:30:17 ---Wernborg: Piano lät inte lika surrealistisk som dessa "gitarr" ljud. Jag får göra dig besviken, de är såååååååå vackra. Men känns kanske konstigt om man är jävligt bra på att spela just gitarr? :)

--- Slut citat ---

Varför inte göra en Lundsten och köra syntar på rubbet. Vackra syntar då alltså  :P

--- Slut citat ---

Njä usch. Då minskar jag hellre på sustainet.

--- Slut citat ---

F'låt

lonewind:

--- Citat från: Dividend skrivet 25.04.2007, 18:11:24 ---TJa, några kommentarer och iakttagelser? ;)

Heaven n' Hell

är mitt senaste verk. tog 2 timmar ikväll att göra, 1 timme ägnades åt att komma på ännu ett pompöst NAMN!.... Fast inte färdig förstås...

--- Slut citat ---

Min åsikt här är följande: Det hörs att du är väldigt begåvad och att du kan göra snygga komponeringar. Men i min smak så är ljuden hemska, kan inte höra något enda som låter speciellt "realistiskt", fast det kanske och andra sidan inte är meningen. Nu blir jag väl hängd men det är bara en enda persons tankar och smak (jag).

flintan:
Håller med wernborg och lonewind. Skulle vara snyggt antingen men syntljud helt elektroniskt (inte försöka låta som kör, flöjt etc.) eller stor riktig orkester.

Dividend:

--- Citat från: lonewind skrivet 28.04.2007, 00:28:04 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 25.04.2007, 18:11:24 ---TJa, några kommentarer och iakttagelser? ;)

Heaven n' Hell

är mitt senaste verk. tog 2 timmar ikväll att göra, 1 timme ägnades åt att komma på ännu ett pompöst NAMN!.... Fast inte färdig förstås...

--- Slut citat ---

Min åsikt här är följande: Det hörs att du är väldigt begåvad och att du kan göra snygga komponeringar. Men i min smak så är ljuden hemska, kan inte höra något enda som låter speciellt "realistiskt", fast det kanske och andra sidan inte är meningen. Nu blir jag väl hängd men det är bara en enda persons tankar och smak (jag).

--- Slut citat ---

Jäpp nu blir du hängd av en lång kines som heter Laban! Nje ordet är fritt. Jag vet vad du menar, här var jag mest ute efter ett gosigt ljud.
Det är ett problem. Jag funderar om jag skall använda Gold, och mer realistiska gitarrer, eller göra vangelis av det hela.  :blink:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion