Forum > Färdiga produktioner

Pwayne - En Gång Till

<< < (4/7) > >>

equality:
Gillar det taktfasta g-kompet, glockenspiel, sångröst, melodi och text (=rubbet). Snygg refräng med lite U2-vibbar.
Man hör att Daniel har ett finger med i arr-spelet och då kan det inte bli fel. Kanske hade ett skruvat stick som sen jobbar sig upp mot refrängen kunnat tillföra något men jag vet inte... Låter helt färdigt också nu.

91:an:
Här blir det tummen upp! Finns inget i det här jag ogillar eller hakar upp mej på. Det känns så väldigt rätt alltihopa. Arret med gitarrerna och orgeln, tamburinen, allt har sin plats i ljudbilden, precis som det ska vara och klar och tydlig odubbad sång med inlevelse - samt pedalsläppet, som understryker att här är det slut trots att sången säger "en gång till" :) Bra produktion!

Pwayne:

--- Citat från: equality skrivet 07.03.2007, 19:46:40 ---Gillar det taktfasta g-kompet, glockenspiel, sångröst, melodi och text (=rubbet). Snygg refräng med lite U2-vibbar.
Man hör att Daniel har ett finger med i arr-spelet och då kan det inte bli fel. Kanske hade ett skruvat stick som sen jobbar sig upp mot refrängen kunnat tillföra något men jag vet inte... Låter helt färdigt också nu.

--- Slut citat ---
Tack EQ!
Det finns faktiskt ett stick men när jag spelade in den här till akustiska festivalen hade jag ingen text. På 10 timmar fick jag skrivit test, spelat in, skickat en slaskmix till Daniel som sedan lade rytminstrument, klockor och orgel som han skickade tillbaka. Därefter mixning. Jag lyckades inte fixa text till sticket så det kom inte med.... :(. Vi får se i framtiden kanske...

...och 91:an; Tack, kul att du gillar :)

karl:
Vansinnigt bra låt så här mitt i sommaren...... B)

en gång till

Tokai:

Har missat denna
Bra att du sjunger på svenska. Och då menar jag svenska - inte nån sorts svenska med engelsk accent, som många B-artister håller på med.
Det är fylligt och bra och med bara gitarrer, klockspel, tamburin och nåt annat + sång.

Jättebra sång, bra låt.

Tack, karl att du plockade upp den!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion