Forum > Färdiga produktioner

ydderF - Lost In Blue

<< < (2/5) > >>

equality:
Väldigt helgjutet! Makalöst bra sound du får på allt. Neumanmickar på stränginstrumenten? F-n du är min nye idol här på KR och jag är inte ett dugg avundsjuk! Ha, ha!
Hrm! Ok nu letar jag verkligen efter något pyttelitet jag kan kritisera:
1) Öppningsackordet låter lite ostämt.
2) Finns det verkligen inte plats för en fiol eller slide guitar?
 :rolleyes: :P
Kanon!

ydderF:

--- Citat från: equality skrivet 17.08.2009, 00:44:40 ---Väldigt helgjutet! Makalöst bra sound du får på allt. Neumanmickar på stränginstrumenten? F-n du är min nye idol här på KR och jag är inte ett dugg avundsjuk! Ha, ha!
Hrm! Ok nu letar jag verkligen efter något pyttelitet jag kan kritisera:
1) Öppningsackordet låter lite ostämt.
2) Finns det verkligen inte plats för en fiol eller slide guitar?
 :rolleyes: :P
Kanon!

--- Slut citat ---

Tack igjen EQ,
har nettop lyssnat på din Sulk och den var genial!
Inga Neumannsmickar denna gång. Alt var gjort med en AKG 414.
Öppningsackordet er inte ostemt, men en lite trång 6a ackord ;)
Kjära nån, men det är ju slide gitar all over?? :huh:
Spelar desvärre inte fiol, men kanskje någon här på KR gjör det?? hint hint

equality:
Nej f-n, skrev fel! Menar ju steel guitar mitt pucko!  :blink: Förstår att det blev en fingerbend-effekt och att din gitarr inte ostämd eftersom det bara hörs där. Drabbar mina prinskorvfingrar också. Men det ger lite själ åt musiken.  N B: jag försökte verkligen leta något att anmärka på.  :( Slutintrycket är ändå att Nashville plötsligt kom mycket närmare Sverige och Finland.  :o

ydderF:
Joda, jag älskar pedalsteel och spelar det også, men ville at denna låten skulle vara traditionell bluegrass.
Och då är det fyfy med elektriska instrumenter och trummor :rolleyes:
Men egentlig skiter jag i sånt :P
Hvis bluegrass folket i Nashville fick höra at jag brukar bass plugins, ville dom nog ha skjutit mig på fläcken :o

Dividend:
Lite latinoinspirerat i introt, sen lite countryvibbar. Bluegrass vet jag inte riktigt vad det är..

Skitbra sjungit, och inspelningsmässigt stör inget..

Bra gitarrsolo..

Jomenvisst, så man hör på radion när man kör bil och råkar komma in på fel kanal, :) alltså inte min stil riktigt, men bra presterat i vilket fall, speciellt sång och produktion. Och det gillas. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion