Forum > Färdiga produktioner

ydderF - Lost In Blue

<< < (4/5) > >>

MaxB:
Här två detaljer som du kanske vill fixa i en skön låt...

Huvudstämman i början av "I dont know much bout anything" kommer in med ett oputsat hack...

I dont know why - the stars is shining
I think the stars are shining...

ydderF:
Det har du helt rätt i, MaxB.
Tackar för korrektionen ;)
Hmmm.. Jag brukar inte gjöra fel med is/are, men här har jag gått på trynet, som det heter på norsk :lol:

Det som sker på " I don't know much... "är at andra stämmen kommer inn lite tidligare enn huvudstämmen.
Ofta bryr jag mig inte om sånt, men här låter det inte coolt, så det skal rättas upp.

Igjen tack ;)

MaxB:

--- Citat från: ydderF skrivet 22.08.2009, 11:50:06 ---Det har du helt rätt i, MaxB.
Tackar för korrektionen ;)
Hmmm.. Jag brukar inte gjöra fel med is/are, men här har jag gått på trynet, som det heter på norsk :lol:

Det som sker på " I don't know much... "är at andra stämmen kommer inn lite tidligare enn huvudstämmen.
Ofta bryr jag mig inte om sånt, men här låter det inte coolt, så det skal rättas upp.

Igjen tack ;)

--- Slut citat ---

Your welcome - anytime!
This answer is good for my statistics! (kidding again)

asti:
Sanslöst bra spelat, proddat, arrat, mixat och sjunget!
Du hanterar harmonier och övergångar mästerligt och jag bara älskar dobron! Måste skaffa en sådan!
Använder du ett plaströr när du spelar på den och hur stämmer du dobron?
Det är som EQ säger att en steel-guitar skulle man kunna tänkt sig, men ska det vara bluegrass så......
Låter helproffsigt och färdigt! Jag hittar absolut inget att anmärka på tvärtom - det är alldeles briljant!
Det här låter väldigt likt en singer/songwriter jag hörde för några år sedan som kallade sig Lysdahl tror jag!
Har spelat bl a på Mejeriet i Lund har jag för mig! Är det till och med så att du och han är samma person?

ydderF:
Tusen tack, Asti!

Selvom det inte är bra för min statistik å svara dig ( ifølge MaxB :P ) så gjör jag det anyways.
Nej, jag är inte den samma som Lysdahl. Är han norsk?

Dobro'n är världens coolaste instrument, färdigt diskuterat.
Man spelar med et "järn", en slide av stål. Jag brukar en sådan: http://elderly.com/accessories/items/S16.htm
Den bästa som finns.
För mig är dobro'n som en röst.
Eftersom instrumentet är trinnlöst, så kan man emulera vokal linjer. Härligt ;)
Jag lovar at posta fler bluegrass låtar.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion