Forum > Färdiga produktioner
Freddy - Bring Them Home
Rattlesnake:
Jag visste innan jag började lyssna att det här skulle vara kompetent gjort, så det är höga förväntningar. Och visst är det filmiskt och snuskigt välgjort.
+ Imponerande mäktighet i ljudbilden, och gott om instrument. Allt låter finslipat, inga artefakter hörs, slagverket är precis lagom avvägt. Snygga körer som fyller ut utan att dominera och låta samplade.
- Allt flyter ihop, för långa decay och reverb. Jämntjockt arr utan överraskningar. En aning tråkig harmoni baserat på de tre vanligaste ackorden.
freddy:
Eko - Intressant bild du fick framför dig. Gillar när musik ger sådana upplevelser. Slutet är samma som början ja, ville ha den strukturen. Med en stor mitt och lite försiktigare början och slut. Men det kan nog vara bra att bjuda på någon variation i slutet också, något nytt. tack
Dividend - Hör du inte? Jag tycker man hör bra faktiskt. Inte varje stråkinstrument för sig iofs. Ännu en kul bild som dyker upp, bra det :) tack.
Rattle - Tackar hörru, vilken inledning. Jag måste alltså gjort något rätt tidigare också? :D Jag förstår även din kritik till fullo, enkelheten var det lite mening med. Men jag vill också ha en aning mer variation mot slutet framförallt. Thx!
lnetzel:
Jag ser visserligen mer cheesy amerikansk film framför mig där det skall ställa sig upp och applådera åt någon klyschig hjälte eller nått men det är väldans pampigt utan att bild till så jag kan ju bara gissa att håret reser sig om det faktiskt skulld vara film till. Välgjort och dessutom håller jag inte med om att det borde vara mer kontraster. Funkar bra som det är.
freddy:
--- Citat från: Wernborg skrivet 16.08.2009, 21:20:18 ---Snyggt. Väldigt filmiskt ja. Det enda som jag kom att tänka på var att melodierna var väl maskerade i stråkmattorna. Visst - ofta är ju filmmusik stämningshöjare, men jag tyckte mig skymta lite melodier så varför inte blotta dom något. Kanske soloviolin? Eller sång.
Gött jobbat.
--- Slut citat ---
tack w. Inte så dum idé där med ett soloinstr. Ska ta med mig den till take 2.
--- Citat från: lnetzel skrivet 18.08.2009, 22:49:30 ---Jag ser visserligen mer cheesy amerikansk film framför mig där det skall ställa sig upp och applådera åt någon klyschig hjälte eller nått men det är väldans pampigt utan att bild till så jag kan ju bara gissa att håret reser sig om det faktiskt skulld vara film till. Välgjort och dessutom håller jag inte med om att det borde vara mer kontraster. Funkar bra som det är.
--- Slut citat ---
hehehe, ja precis. Tack Inetzel!
Marruschkka:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 18.08.2009, 00:58:01 ---Jag visste innan jag började lyssna att det här skulle vara kompetent gjort, så det är höga förväntningar. Och visst är det filmiskt och snuskigt välgjort.
+ Imponerande mäktighet i ljudbilden, och gott om instrument. Allt låter finslipat, inga artefakter hörs, slagverket är precis lagom avvägt. Snygga körer som fyller ut utan att dominera och låta samplade.
- Allt flyter ihop, för långa decay och reverb. Jämntjockt arr utan överraskningar. En aning tråkig harmoni baserat på de tre vanligaste ackorden.
--- Slut citat ---
Mäktig ljudbild från början till slut :P Stråkmattan känns lite väl kompakt..det blir bitvis lite grötigt i mina öron. Harpan vid 120 sek och framåt är jättevacker och ger mer nyanser. Det lugna partiet från 185 kunde förlängas..det är skönt med en mer sparsmakad ljudbild som kontrast till det övriga pampiga. Vacker final, bra!
Som helhet tycker jag att det är verkligt stiligt det här stycket, lite mer nyanser bara så är det i hamn :rolleyes:
Du är jättebra på det här oxå Freddy,verkligen kul att höra på detta :D (och jag är glad att jag hann lyssna den här gången innan du rafsat bort låten, det har hänt ju!)
/Marr
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida