Forum > Färdiga produktioner

Freddy - Bring Them Home

(1/5) > >>

freddy:
LÅTNAMN: Bring Them Home
ARTIST/GRUPP: F
GENRE: Filmmusik/spelmusik
KOMPOSITÖR:F
PRODUCENT:F
INSPELNINGSÅR:2009
FORMAT: mp3

En låt jag skrev efter jag sett på Max payne-filmen faktiskt. Det är en scen när himlen öppnar upp sig och valkyrierna söker efter sina krigare att ta från slagfältet :D Under den scenen var det musik jag gillade och jag tänkte, "något sådant borde jag skriva själv". Så här är den låten. Tyck till om vad ni vill. Har lagt den under färdiga, men jag ska gå över denna en sväng till. 

[mp3=200,20,0,center]http://www.lindbergmusic.se/Songs/Lindberg_Studios_-_Bring_Th.mp3[/mp3]

Hojt!

Wernborg:
Snyggt. Väldigt filmiskt ja. Det enda som jag kom att tänka på var att melodierna var väl maskerade i stråkmattorna. Visst - ofta är ju filmmusik stämningshöjare, men jag tyckte mig skymta lite melodier så varför inte blotta dom något. Kanske soloviolin? Eller sång.

Gött jobbat.

Avslappnad:
Väldigt filmisk och drömsk musik, definitivt! :)

Men också alldeles för mycket till stora delar, som om du inte litar på den bärande melodin. Pampigt är mäktigt men inte om det pågår större delen av låten, då blir det mest jobbigt för mina öron. I mitt tycke skulle stycket tjäna på att ha lite större kontraster mellan allt och det lite lugnare även om det är tänkt att vara mäktigt. Mina tankar.

Eddi:
Jag ser framför mig hur 2000 slavar drar upp sista tetraeden på Cheops pyramid efter 36 års stenstaplande - ja pampigt värre. Den vart lite lam i slutet på nåt sätt kanske alla toner redan var förbrukade - skulle ha kortat lite och lagt ett tonikaslut som gärna får klinga ut en stund.
Bra Freddy

Dividend:
Hör inte vilka instrument som är vilka. Kan vara pluggen också i och för sig..

Annars väldigt bra. Väldigt filmiskt, ja nån "tetraeder" som läggs på plats på en pyramid. Kanske mayaindiansk pyramid eller nåt byggnadsverk från vikingatiden. Dold för oss under tundran i särkland :)

Kanske kommer bättre kommentar senare :D

Gött jobbat!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion