Kontrollrummet

Spela in el gitarr

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Blader

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
Jag mickar upp min 5150 peavy o det var nån här som skrev maxa disten o kör men det tycker jag dock inte stämmer  :rolleyes:

Om du ska få ett fet jävla metal sound om det är det man vill ha så äre bättre att snåla på disten det ger betydligt tyngre ljud som resultat när allt ligger på plats..

Jag har knappt disten på 3
Fast då måste du väl dubba en väldans massa gånger?


Utloggad zauron_87

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 146
  • jag
    • Visa profil
    • http://www.myspace.com/aggregate666
Jag mickar upp min 5150 peavy o det var nån här som skrev maxa disten o kör men det tycker jag dock inte stämmer  :rolleyes:

Om du ska få ett fet jävla metal sound om det är det man vill ha så äre bättre att snåla på disten det ger betydligt tyngre ljud som resultat när allt ligger på plats..

Jag har knappt disten på 3
Fast då måste du väl dubba en väldans massa gånger?

Nee 4a gånger 100 L 75L  så vidare är ganska standard tycker jag.


Utloggad tsmalmbe

Jag mickar upp min 5150 peavy o det var nån här som skrev maxa disten o kör men det tycker jag dock inte stämmer  :rolleyes:

En liten highlight från originalet.

Citera
Gör så här. Vrid på max dist och max volym utan inpluggat instrument så det brusar. Sätt på dig lurar och testa alla högtalarna. Där det brusar mest och låter minst "rumligt" finns det optimala soundet i den högtalaren. Testa det är verkligen skillnad mellan högtalarna. Blir det för bright för din smak vinkla micken 45 grader mot högtalaren.
Jo då vrid ner sen! Enda anledningen till hög slutstegsvolym är om man har rörsteg.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad zauron_87

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 146
  • jag
    • Visa profil
    • http://www.myspace.com/aggregate666
Jag mickar upp min 5150 peavy o det var nån här som skrev maxa disten o kör men det tycker jag dock inte stämmer  :rolleyes:

En liten highlight från originalet.

Citera
Gör så här. Vrid på max dist och max volym utan inpluggat instrument så det brusar. Sätt på dig lurar och testa alla högtalarna. Där det brusar mest och låter minst "rumligt" finns det optimala soundet i den högtalaren. Testa det är verkligen skillnad mellan högtalarna. Blir det för bright för din smak vinkla micken 45 grader mot högtalaren.
Jo då vrid ner sen! Enda anledningen till hög slutstegsvolym är om man har rörsteg.



Haha fast dock vare inte den jag syfta på ..
Läste runt på andra trådar som handla om inspelning av metal gitarrer  :D
Det med att höja disten och volymen är ett jätte smart sett det håller jag med om men som du Skrev Vrid ner sen haha ja det är viktigt så man inte glömmer annars blir det jävligt högt nä dru pluggar in guran  :D