Forum > Färdiga produktioner
Eko&Kornstad - Reason To Try
Eddi:
--- Citat från: Avslappnad skrivet 13.10.2009, 13:42:52 ---Låter riktigt bra. Skulle själv byta ut "nästan orgelljudet" mot en riktig orgel. Även temat blir lite väl tjatigt efter ett tag. Dock tror jag att det kommer att fungera (mycket) bättre när sången kommer på. :)
J*kligt snyggt tycker jag.
--- Slut citat ---
Orgelljudet eller ja nästan det då, försvann med gitarrerna så det är mp3:at kul att du gillart
Tack för tyck.
Eddi:
--- Citat från: Dividend skrivet 15.10.2009, 08:13:43 ---Låter synthigt (säkert (o)medvetet) om nåt instrument?
Inte läst några comments :D Men utvecklingsidéer, tja, jag tycker det låter bra. Gör den gärna instrumental med solon över hela rasket. I 4 minuter, och sen lite skriksång efter det :)
Jag hade föredragit nåt synthbeat, till det där ljudet, men det är säkert bara av gammal vana.. Nu kom du igång med gitarren. Detta är riktigt bra... Funkar instrumentalt
--- Slut citat ---
Det här var innan sängen så jag tror du tycker annorlunda nu Div
Tack för tyck.
Eddi:
--- Citat från: Kornstad skrivet 18.10.2009, 23:04:04 ---Allteftersom jag lyssnat på denna så har den växt för mig. Riktigt kul projet det här!
Skall bli väldigt intressant att höra slutresultatet. B)
Andréas
--- Slut citat ---
:D Jepp den har växt rejält för mig också... Bra sjunget.
Eddi:
--- Citat från: Avslappnad skrivet 20.10.2009, 11:08:41 ---Gillar låten, instrumentering och sången! :) Gillar inte det alltför dominerande reverbet...
--- Slut citat ---
Det är inte så mycket JT faktiskt men det är reverbet på gitarren som måste styra och den var ju lite häftig i början.
--- Citat från: Marruschkka skrivet 20.10.2009, 11:58:02 ---Jättebra låt..snygg sång ;)Får lite 60-talsvibbar..och 80-tal..men minska reverbet på alltihop, framförallt kaggen.
Följer denna nu :P
/Marr
--- Slut citat ---
Om du följer den så har du säkert hört att kaggen är nästan noll reverb på så det hele är ett mysterium. Kul att du gillar.
--- Citat från: MaxB skrivet 20.10.2009, 20:10:35 ---Kanske ska du inte eq upp de högre frekvenserna, utan dra upp volymen på hela trummorna istället. Som det låter nu i mina lurar är kaggen ganska ok. Även på låten i länken högre upp i tråden låter trumman (kicken) lika ok ända tills allt annat kommer in. Då hörs inte kicken men ändå är det lite för hög volym på virveln.
--- Slut citat ---
Ska testa - kanske ska bas på ändå.
--- Citat från: Cube skrivet 20.10.2009, 20:30:43 ---Låten är skitbra och sången ännu bättre :) .. bra drag hela vägen, snygg virvel men stör mig lite på baskaggen, vet inte riktigt varför kan bero på mina dåliga högtalare på hemdatorn.
Kör hårt!! :D
--- Slut citat ---
Min stackars baskagge får på moppo hela tiden men kul att du gillar låten och framförallt Kornis hantering av pipan medhåll.
Tack för tyck.
--- Citat från: Jonte skrivet 20.10.2009, 20:57:46 ---Ja, bra låt och bra sång! Är lite tudelad till soundet. En "bra" grundregel är:
Blöt sång, torr bakgrund eller tvärtom torr sång, blöt bakgrund. Här blir det kanske
för mycket av det goda. Men samtidigt så är regler till för att brytas ;)
/Jonte
--- Slut citat ---
Den grundregeln hade jag inte hört förut Jonte intressant.
Tack för tyck.
--- Citat från: equality skrivet 20.10.2009, 21:43:28 ---Har inte läst några tidigare inlägg. Andréas sjunger som en gud men för långt bak i mixen särskilt på slutet där han skriksjunger. Mixen är för blöt. Virveltrumman låter överkomprimerad och reverbad som om det var dubbelslag på denna.
Jättebra låt och arr. Mixfix, sedan packad och klar.
--- Slut citat ---
Here you - bra tips - blir nog mer mixtrix som sagt.
Tack för tyck.
--- Citat från: uriah skrivet 21.10.2009, 11:06:10 ---Det här är skitbra.. Reverb kan vara mumms...
Som många nämt lite väl basfattigt,kan du inte dubblera synthbasen med en Elbas ??? eller en annan synth en oktav lägre ??
Virveln är lite väl 'stickig' oxo.Sången skitbra,särskilt när den blir desperat på slutet...
--- Slut citat ---
Ja dina åsikter är inte unika - så bra diagnos
Tack för tyck.
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 21.10.2009, 11:54:52 ---A visst boys,här har ni fått till det.
Sett att ni fått några bra mixtips,så vill du ratta lite till Eddi,,,Mest är det väl basen jag saknar i ljudbilden,annars låter det inte så pjåkigt.Lite över verbat,men Wernis fick ju igenom sin rocklåt med Mr Reverb - så jag tycker att det får väl gå på denna också :)
Bra jobbat/lirat som sagt och bra sjunget Kornis!
Mike
--- Slut citat ---
Kul att du tyckte till blev lite orolig där ett tag. Överslätande ord om reverbet det gillar jag :D
Tack för tyck.
Eddi:
--- Citat från: Åsa skrivet 20.10.2009, 22:22:13 ---Shit vilken skön låt!!
Ta genast bort den där taggen som säger att låten söker ny sångare :D (den kanske du la till förut ja, men bort bort ;) )
Sången är verkligen skitbra, låten är helskön och jag har lite hatkärlek till allt reverb. På nåt sätt så funkar det ju absolut i låten, man är inte van det bara. Inte så mycket konstruktivt att komma med här men jag får nog säga jag med att jag skulle vilja höra låten med liiite mindre reverb ;) men det funkar såhär också!
Tredje varvet nu, blir ett fjärde också :D
--- Slut citat ---
Visste väl att du hade musiköra Åsa :D Taggen åtgärdad - reverben och rösten kvar haha.
Tack för tyck.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida