Forum > Färdiga produktioner
Eko&Kornstad - Reason To Try
Kornstad:
Oj, tack för alla fina kommentarer! Det känns framför allt riktigt kul att Eddi blev nöjd med resultatet.
Låten ligger så långt ifrån det jag annars brukar göra, så det var en riktigt kul utmaning får jag säga. Fick dock gå och värka på låten ett bra tag innan jag fick till ett slut värdigt låten. Har också lite hatkärlek till det där reverbet, men nu har det rotat sig så för mig så det skulle kännas jättekonstigt utan.
Jätteroligt att jag fick testa att lägga sång till denna Eddi. Tack!
Andréas
Eddi:
--- Citat från: Kornstad skrivet 21.10.2009, 00:18:31 ---Oj, tack för alla fina kommentarer! Det känns framför allt riktigt kul att Eddi blev nöjd med resultatet.
Låten ligger så långt ifrån det jag annars brukar göra, så det var en riktigt kul utmaning får jag säga. Fick dock gå och värka på låten ett bra tag innan jag fick till ett slut värdigt låten. Har också lite hatkärlek till det där reverbet, men nu har det rotat sig så för mig så det skulle kännas jättekonstigt utan.
Jätteroligt att jag fick testa att lägga sång till denna Eddi. Tack!
Andréas
--- Slut citat ---
Det är jag som ska tacka inte nog med att du förgyllde låten du hittade på melodin också så det är bådas låt nu Andreas.
Edit: Sen tror jag inte att den är riktigt klar finns mycket bra åsikter här ovan.
bjurte:
Det här är skitbra.. Reverb kan vara mumms...
Som många nämt lite väl basfattigt,kan du inte dubblera synthbasen med en Elbas ??? eller en annan synth en oktav lägre ??
Virveln är lite väl 'stickig' oxo.Sången skitbra,särskilt när den blir desperat på slutet...
Harmonica mike:
A visst boys,här har ni fått till det.
Sett att ni fått några bra mixtips,så vill du ratta lite till Eddi,,,Mest är det väl basen jag saknar i ljudbilden,annars låter det inte så pjåkigt.Lite över verbat,men Wernis fick ju igenom sin rocklåt med Mr Reverb - så jag tycker att det får väl gå på denna också :)
Bra jobbat/lirat som sagt och bra sjunget Kornis!
Mike
Eddi:
--- Citat från: hogge skrivet 13.10.2009, 06:28:25 ---Tycker det här låter som en kul idé.. Och visst bör Du fortsätta leta sångare till denna.. Kan bli riktigt spännande!
--- Slut citat ---
Letandet är över och Kornis gjorde det kanon.
Tack för tyck.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida