Forum > Färdiga produktioner

Eko&Kornstad - Reason To Try

<< < (8/15) > >>

MaxB:
Kanske ska du inte eq upp de högre frekvenserna, utan dra upp volymen på hela trummorna istället. Som det låter nu i mina lurar är kaggen ganska ok. Även på låten i länken högre upp i tråden låter trumman (kicken) lika ok ända tills allt annat kommer in. Då hörs inte kicken men ändå är det lite för hög volym på virveln.

Cube:
Låten är skitbra och sången ännu bättre :) .. bra drag hela vägen, snygg virvel men stör mig lite på baskaggen, vet inte riktigt varför kan bero på mina dåliga högtalare på hemdatorn.

Kör hårt!! :D

Jonte:
Ja, bra låt och bra sång! Är lite tudelad till soundet. En "bra" grundregel är:
Blöt sång, torr bakgrund eller tvärtom torr sång, blöt bakgrund. Här blir det kanske
för mycket av det goda. Men samtidigt så är regler till för att brytas ;)

/Jonte

equality:
Har inte läst några tidigare inlägg. Andréas sjunger som en gud men för långt bak i mixen särskilt på slutet där han skriksjunger. Mixen är för blöt. Virveltrumman låter överkomprimerad och reverbad som om det var dubbelslag på denna.
Jättebra låt och arr. Mixfix, sedan packad och klar.

Åsa:
Shit vilken skön låt!!
Ta genast bort den där taggen som säger att låten söker ny sångare  :D (den kanske du la till förut ja, men bort bort ;) )
Sången är verkligen skitbra, låten är helskön och jag har lite hatkärlek till allt reverb. På nåt sätt så funkar det ju absolut i låten, man är inte van det bara. Inte så mycket konstruktivt att komma med här men jag får nog säga jag med att jag skulle vilja höra låten med liiite mindre reverb ;) men det funkar såhär också!

Tredje varvet nu, blir ett fjärde också  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion