Forum > Demolåtar

Avslappnad ft Harmonica Mike - 70-tals fusion eller Acid Jazz

<< < (6/7) > >>

Avslappnad:
Tack egghuvud för feedback! :) Jag förstår hur du tänker men när repet väl är över, tror jag att det kan bli kanon!

Dividend:
Jag tycker inte detta är slarvigt och stökigt. Snarare hurtigt och intensivt. Kräver uppmärksamhet.
Vad är det för bas eller basljud? Bra lirat av hm i vilket fall...

Hjälper nog om man har hört den i tidigare version. För skillnaden mot den första jag hörde är enorm.. Nu kan jag verkligen uppskatta det hela :)

Harmonica mike:

--- Citat från: Dividend skrivet 21.08.2009, 04:45:35 ---Jag tycker inte detta är slarvigt och stökigt. Snarare hurtigt och intensivt. Kräver uppmärksamhet.
Vad är det för bas eller basljud? Bra lirat av hm i vilket fall...

Hjälper nog om man har hört den i tidigare version. För skillnaden mot den första jag hörde är enorm.. Nu kan jag verkligen uppskatta det hela :)

--- Slut citat ---

Den tackar vi för Per.

Jag slängde på basen på JT:s skiss.Vi får se vad som kommer ut ur detta.Helt klart måste det till nåt mer,kanske ett utflippat piano(orgel?)solo under svänget.Ingen flöjt som funkar dessvärre,det hade varit coolt..
Basen(Warvick 5 strängad),körde jag genom en Mackie mixer lajnad och la på en svag chorus effekt via Baspluggen Ampeg(eller hur det nu stavas),och lite hårdare komprimering samt skar bort lite oljud/dämpmissar ur övre mellan registret,that´s it.

Tack alla som uppskattade mitt baslir på detta alster,jag har ju inte lirat så länge - i vart fall så försökte jag göra mitt bästa och det svänger ju katten  :D
Lite till skall denna låt få,piano,orgel eller nåt,så hang in there mates.

Mike

Eddi:
Japp det blev en ordentlig lyftning med den basen tycker fortfarande att själva låten är svår i lurar i början och på slutet nåt pumpar men jag vet inte vad. Men skön låt som sagt.

zzeb:
Skön låt som inspirerar till att vilja kliva in i replokalen och spela med bandet (Avslappnad ft HM). SÅn här låt kan ju göras evighetslång utan att det stör.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion