Forum > Färdiga produktioner
Cykeln feat Avslappnad - Takin´Garritan for a walk (in the park)
cykeln:
--- Citat från: Avslappnad skrivet 14.10.2009, 09:19:59 ---Vill gärna bumpa denna då jag tycker den är så rackarns bra och "mångfärgad"...
--- Slut citat ---
Tack - vad glad jag blev för den!
Lyssnade själv och tyckte faktiskt att den blev helt ok!
Dividend:
Det låter lite Bizet's Carmen eller Bolero som redan sagts.
Sen är det det det där med begynnelsemelodin.. Inte stulet, men andra halvan av melodin som börjar stycket låter oerhört likt nåt annat, iallafall i uttrycket om inte i noter. Den återkommer vid 100..
Börjar ana Verdi, eller möjligtvis nåt av Puccini. Äh, får återkomma, kanske är det inte likt alls, men funderar över det här varje gång jag lyssnar! :)
Stycket är mysigt.
edit: Det är nåt av Andrew Lloyd Webber, tonspråket är precis som hans vad gäller melodin. (iallafall på ett par sånger.) Kanske tonspråket som verkar lika, och inte notföljden :)
Kon-Trollet:
det här skulle passa bättre till min senaste Farbror-film än mitt eget trudeluttande :D
ps. det stavas conclusion ;)
cykeln:
Dividend
Meddela om du kommer på vilken det är så får jag se om jag måste skriva om det
Tack för myset!
Kon-trollet
Som sagt tycker dina musikstycken är förträffliga och borde lyftas fram mer
Det är fritt fram att göra en film med utgångspunkt från detta stycke - det handlar ju om promenader som är farbrors specialitet
Stavas ... nu förstår jag inte riktigt ... :D
mahan:
Tjou Cykeln!
Kollade just upp en video med musik som väldigt påminner om denna! :P
Kommenterade videoavdelningen som så att musiken e snygg o bildeverket e gott men dom möter inte varann.
Nu när jag lyssnar på din låt så är jag övertygad om att så är fallet.
Snyggt arrad låt som har en snygg melodigång. Om man ska vara kräsen så kunde det ju jobbas lite mer på att låta lite mindre MIDI.... you know.
Särskilt pianot låter altför jämntjockt nu. Så gå igenom hela prodden och sätt in lite mer tid på velociteten så att instrumenten låter mer naturliga, tycker att låten e definitivt värd att jobbas mer på nu när du har lyckats med arret så fint! :)
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida