Forum > Färdiga produktioner
ydderF - Into The Light
ydderF:
Hej,
Låten er inspelad, miksat och (hobby)mastret på ca 6 timmar.
Lite väl mycket kompression i masteringen hör jag, menmen..
Kom väldigt gjerna med kritik, råd och tips.
( jag vet at man inte skal inspela och miksa samma dag rolleyes :rolleyes:
Jag har spelat alt.
Trummor EZ Nashville med Roland TD3, Martin D28 akkgura, Fender presbas, Fender pedalsteel, piano, synth, effekter och sjungit i en Neumann U87.
Signalkjeden er mic ----> Vintage Design DMP och EQ73D/ Chandler Germanium pre amp ----> Vintage Design CL1mkII ----> Apogee Rosetta 200 ---> Cubase 5.
Bone:
Jebus! Helt mållös...så fruktansvärt bra.
Alltså framförandet speciellt då sången, inspelningen, mixningen och mastringen känns, i mina risiga hemmamonitorer, alldeles utmärkt. Låten i sig är ruskigt snygg och trots det "långsamma" tempot skulle den göra sig perfekt som en radiohit. Arrangemanget är klockrent och det händer saker hela tiden i mixen och arrangemanget. Har bara hunnit lyssna några gånger men tycker även att texten är snygg och fastnar. Mycket bra, den här sparas och kommer nog att lyssnas på mycket.
Det enda, pyttelilla, jag känner att du borde ändra är den lite väl snabba slutfaden refrängen skulle gärna få fortsätta 20-30 sekunder till. Sen kanske inte köra så mycket walkingbass som du kör mellan 2:33-2:50, men det är ju en smaksak. Gillar du det själv så ha kvar det.
Otroligt bra. Jag är sjukt imponerad. Det här måste du skicka ut eller försöka få ut via fler kanaler. Fler personer borde få höra den här låten.
Tokai:
Låter kanonbra. Inga dåliga prylar du har där i signalkedjan. Tekniskt sett klanderfritt. Återstår då själva låten. Ja, jag gillar den, men den är ingen radiohit, inte för att den går långsamt utan för att den saknar nåt som griper tag i en, tror det beror på att versen är för lik refrängen.
Mycket bra sång. Du har den här sköna sångrösten som många av oss saknar, i alla fall jag.
asti:
Låter väldigt bra det här, speciellt sången är väldigt proffsig! Hela produktionen är klanderfri, tycker jag!
Har själv en Martin D28, men har svårt att få fram det ljudet - hur mickar ni upp den och är den även line-ansluten? Strängar, mikrofon? Nyfiken! :rolleyes:
/Asti
ydderF:
Ojojoj, tack så mycket!!!!
Det er veldig inspirerande å få så många goda ord ;)
Bone, jag er fullstendig enig när det gjelder slutfaden.
Tokai, jepp du har nog rätt, det är ingen radiohit, men igjen så är jag inte så tokig efter radiohitar ;)
Asti,
Jag m/s mickade akkguran på den här.
En åttafigur mick inn på två spår. Panna helt ut og phasevend den ena.
Och samtidig spela in en njura mick som ligger i midten.
Igjen tusen tack for hyggelige ord ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida