Forum > Demolåtar
mahan - WASHINGMACHINE
mahan:
TJOU!
Nya vyer, mahan goes BIGBAND! :D
Tackar Space för text, sitter schmack, tycker jag!
Alla er andra väntar jag iverigt kommantarer av! :D
LÅTNAMN: Washingmachine
GENRE: Blåsbälj, Bigband, ....
KOMPOSITÖR: mahan
ARR o KOMP: mahan
ANDRA MEDVERKANDE: 4 st enerverande flugor
TEXT: Spacetrucker
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/music/WASHINGMACHINE-1.mp3[/mp3]
SÅGA PÅ meinen freunden!
version 2, 15 augusti 2009
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/music/WASHINGMACHINE-final.mp3[/mp3]
h. johan
Harmonica mike:
Då skall vi se vad mina finlands vänner har kokat ihop denna gång..
Mjohojo,lite soul minsann - faen det här är ju rätt läckert! Litet aber för blåset..Struntar i soundet,men måste han lira på sången hela tiden? Plugga igen munstycket för honom när du sjunger,eller släpp fram enstaka lite längre toner.Sen mellan sång fraserna så släpper du lös honom,mera soul liksom.Annars är det ett snyggt "One man band",ooops,"One armed band" menar jag :lol:
Solot grymt! Hittar inga aber i mixeriet,det låter kort och gott bra.
Läxa upp blåsarn så har du/ni denna.Well done mates!
Mike
mahan:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 13.08.2009, 08:14:07 ---Då skall vi se vad mina finlands vänner har kokat ihop denna gång..
Mjohojo,lite soul minsann - faen det här är ju rätt läckert! Litet aber för blåset..Struntar i soundet,men måste han lira på sången hela tiden? Plugga igen munstycket för honom när du sjunger,eller släpp fram enstaka lite längre toner.Sen mellan sång fraserna så släpper du lös honom,mera soul liksom.Annars är det ett snyggt "One man band",ooops,"One armed band" menar jag :lol:
Solot grymt! Hittar inga aber i mixeriet,det låter kort och gott bra.
Läxa upp blåsarn så har du/ni denna.Well done mates!
Mike
--- Slut citat ---
Tjou Mike!
Ja du hittade genren, soul heter det ju! O visst har du rätt i att blåsarna måste dra andan ibland, funderade på varför dom var blåa i fejset när låten tog slut! :lol: :D
Ska kolla över mässingen.
Kul att det gillas, en ny genre och e alltid svår att haka på.
Tack för lyssningen o bra kommentar! :)
h. johan
zorrow:
Sorry, allt låter midi utom sång som har en tvetydig text eller. Antingen är texten en travesti på inkompetent rasbioligi eller så är den något annat... Jag tror det första! Bra låt i alla fall!
Avslappnad:
Mahan goes Blood, Sweat and Tears? ;)
OK, men ovanligt nog inte mer. Mycket midi, lite svajigt. Som grundidé bra men det håller inte hela vägen tycker jag.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida