Forum > Demolåtar
zzeb - Love on wheels
zzeb:
Låt - Love on wheels http://www.speedyshare.com/446627220.html
Har försökt att föra över min låt från aukustisk ide till rockbands sättning i hemmastudio.
Tar tacksamt emot tips för att komma en bit längre med arr/mix- m.m
Inspelad hemma på Cubasesx3, EZ Drummer,
HDD: konnekt24D, ADK51a, Fender tele
Omediterade trummor så ni slipper evighetsloopen.
http://www.speedyshare.com/633862999.html
Harmonica mike:
Tjenare zzeben.
Passar på att välkomna dig hit.Skriv en kort presentation i medlemmar,så vi vet lite om dig.
Och glöm inte det viktigaste,kommentera andras alster så ramlar det in synpunkter på dina låtar..Nog om det,varmt välkommen skall du vara till ett kanon forum.
########################
Riktigt bra låt! Hyfsad mix..Lite störande är evighets loopen på trummor..Bra låt som verkligen förtjänar ett mer varierat trumkomp,lite fills och så.Ser att du använder EZ,det gör jag också men jag har utökat med "Vintage kitet".Definitivt värt pengarna,asgrymma virvelsound där..Ez original har som bekant lite tunn och "fjösig" virvel i brist på bättre ord.Slutet tvär klippte av,kanske inte klart då eller?
Sången guld,och bra lirat överlag.
På denna med ett ordentligt "miditerande" i trum spåret då har du en rysare!
Mvh
Micael
Danny Dee:
Håller med Mike här. Trummorna skulle kunna behöva göras nåt mera med. Lite ride och några goa fills så det blir lite variation.
Annars riktigt bra låt. Kanske lite stämmor skulle lyfta refrängen ännu mer? Den är iofs jäkligt bra redan men men :)
/D
zzeb:
Tack för svaren. Håller med er om trummorna, ska försöka arbeta med dom lite.
Har även testat med stämsång men blev inte nöjd. Ska göra ett nytt försök när tillfälle ges. Tex då inte resten av familjen är hemma.
Sångpålägg är ju inte alltid uppskattat av barn och sambo;)
/Zzeb
Harmonica mike:
Två kommentarer..
Kom igen nu boys,detta är BRA!
Killen är ny på forumet och förtjänar lite mer kommentarer.
##################
Hjälper dig gärna med trummorna,om du inte fixar det själv..Fast en riktig trummis hade varit mumma..Denna säljer du in till Jill Johnson direkt då trummorna är fixade.
Skitbra låt! Diggat hela dagen igår,och det fortsätter idag :)
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida