Forum > Demolåtar

mahan - PARADISE

<< < (3/3)

mahan:

--- Citat från: equality skrivet 15.08.2009, 13:15:38 ---Kul att du gör annat "muskelrock" Mahan. Tre på raken nu som skiljer sig helt från vad jag är van att höra från dig. Din harmonikänsla kommer fram fint här med snygga tonartsbyten. Steely Dan nämnde någon och jag håller med men ändå ganska eget. Bra sjunget. Tror den här behöver några lyssningar. Det är inte alls givet var melodin tar vägen och sånt gillar jag. Tredje lyssningen nu. Låten växer för varje gång. Fint!

--- Slut citat ---

Tjou EQ!
Som hedersmedlem av Obbnäs harmoni och snapsanvändarklubb e man ju bara tvungen att ge sig in på nya spår. :D Men faktum är att jag nog väldigt gärna jobbar med harmonier, ibland till den grad att jag själv tappar bort mig. Och sen om nån anna medlem på KR ännu lyckas uppvigla mig så ....  kan ju bara tacka dig EQ för det, tur att ha fans här som stöder varann!
Och kanske denhär låten be3höver nåra lyssningar till men den behöver åxå lite slipning till både på komp och sångsidan.

h.  johan

cykeln:
Mycket sköna harmonier
Soft laydback ballad
Är det någon slags guraprogram - låter finfint
Bra sjunget
Snygg produktion - luftig ljudbild
Eloge till Trucker för texten
Till radion!

Eddi:
Finns den här med melodi också? Haha du har många bra att välja på där - tror att du kommer att vaska fram något riktigt bra här - jag förespråkar sällan sax men det skulle som sagt låta bra till denna.
Bra Johan

Kornstad:
Härligt avkopplande och snyggt ljud är väl en passande sammanfattning tror jag.

Du har ju redan kommenterat om sången så det behöver jag inte gå in på, mer än att jag kan säga att jag tycker att du är väldigt nära. Gör inga större förändringar i melodin, utan bestäm dig bara för vilken ton du skall ta på de ställen som du nu tvekar och kör resten som det är. Tycker det är jättebra!

Jag förstår "Space" i det där med texten. Man har ju alltid nån sorts bild av hur det skall låta när man skriver texten. Kul att du kan överraska honom och göra det positivt.   :)

/ Andréas

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion