Forum > Färdiga produktioner
Slipover (Örjan & Åsa) - Frozen
Åsa:
--- Citat från: egghuvud skrivet 04.09.2009, 11:25:31 ---Lite sen att kommentera är jag- men bättre det än aldrig! Jo det är vackert. Det är svårt att sätta fingret på vad det är som gör att det låter lite ihoppressat på något sätt. Produktionen är snygg och ni sjunger verkligen bra ihop. För mig känns det ändå som att något saknas. Det finns liksom inget bett i ljudbilden den låter lite för komprimerad. Lite mer luft mellan sång och intresument i mellanregister kanske? Och så lite deesser på Örjans röst. Och aningens mer tryck i Åsas.
Men allt det där är petitesser. för i övrigt är det:
Rasande bra!!! :)
--- Slut citat ---
Rasande bra :D Det tackar vi för!! Dom där petitesserna tackar vi också för förstås, låten är ju färdigpackad så det blir inte nåt mer fix på den. Men det är klart nåt man kan ha med sig framåt, för det blir nog kanske nån mer låt.. :P
--- Citat från: Dividend skrivet 04.09.2009, 15:12:15 ---Jo det är bra.
Det är enkelt, men komplicerade saker behöver ju inte vara bättre. Eller att döma av kommentarerna blir väl saker i produktionen mer viktiga för en bra "upplevelse" om melodi/teman är enkla. Nu är ni producenter och kompositörer samtidigt så detta är inte menat negativt, bara en tanke.
I vilket fall, återkommer till denna för att säga att det är den jag gillat bäst av de 12 låtarna :) Melodin är så enveten så den har satt sig totalt.. Nu har ni material för en hel skiva ju :)
--- Slut citat ---
Tack för din tanke där, den är nog inte helt tokig :)
Och va kul att höra att den här låten satte sig så hos dig!
Jodu, det finns ju material för en hel skiva nu och meningen är ju att det kommer att bli det också :D
--- Citat från: johan s skrivet 04.09.2009, 18:56:54 ---är ju ingen man av stora ord o kan ju inget om att producera själv så det kan jag inte säga något om men jag blev jävligt dans(moooove)sugen o det e ett bra betyg av mig*L*
--- Slut citat ---
Haha, det var härligt att höra!! Jag har tänkt på det där, det finns en hel del av låtarna som skulle gå riktigt bra att ta en dans till :D Glad att du tycker om det!
//Verkligen superkul att så många lyssnar och kommenterar låten, jätteroligt!!
Som sagt, låten är färdig, men tips som dyker upp tar man ju med sig framåt så tack ska ni ha :)
mahan:
Tjou på er!
Detta sitter lika fint i den kristallklara höstnatten, gött arr o lir. Vad sången beträffar så vill jag ha Åsa i framkanten och Örjan som backup, gäller alltså mixbalansen mella er två. Stämmorna och harmonierna gillas! Acken o pianot delar snyggt på plats i ljudbilden.
Bra jobbat! :)
h. johan
Åsa:
--- Citat från: mahan skrivet 15.09.2009, 04:24:37 ---Tjou på er!
Detta sitter lika fint i den kristallklara höstnatten, gött arr o lir. Vad sången beträffar så vill jag ha Åsa i framkanten och Örjan som backup, gäller alltså mixbalansen mella er två. Stämmorna och harmonierna gillas! Acken o pianot delar snyggt på plats i ljudbilden.
Bra jobbat! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Men tjenare Johan! Va glad jag blir att du tycker om det här! Det var en värmande läsning så här en vacker och kylig höstmorgon :) :)
hogge:
Studioredaktionens fem favoritlåtar...
Slipover - Frozen
Låten Frozen är en riktigt mysig akustisk duett med höga produktiuonsvärden.
Man gratulerar :D
Väl värt tycker jag.. En lika mysig och välproducerad låt som alltid.. Dock är ju "Make You Feel Fine" min favorit..
Åsa:
--- Citat från: hogge skrivet 16.09.2009, 14:43:18 ---Studioredaktionens fem favoritlåtar...
Slipover - Frozen
Låten Frozen är en riktigt mysig akustisk duett med höga produktiuonsvärden.
Man gratulerar :D
Väl värt tycker jag.. En lika mysig och välproducerad låt som alltid.. Dock är ju "Make You Feel Fine" min favorit..
--- Slut citat ---
VA?!?? :blink: Jag hade ingen aning, haha, shit va glad jag blir!!
Jag har inte fått nåt nyhetsbrev därifrån.. Hihihi, men rackarns...!!
Tack för att du skrev om det här Hogge!!
Och tack för dina fina ord :wub:
ah.. det där kändes ju så himla kul..!
//men...akustisk duett, den är väl inte så himla akustisk den låten? Det är ju däremot "Slipover" som jag laddade upp där också.. :huh: Nåväl vi sträcker på oss och flinar gott nu :D Bra att du hojtade till säger jag igen, jag får då inga nyhetsbrev därifrån längre.. har nog inte fått nåt sen i början av sommaren skulle jag tro.?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida