Forum > Demolåtar

jonnerstone - Street Spirit

(1/6) > >>

jonnerstone:
Hej gott folk

Satt häromdagen och lekte lite planlöst med mitt cubase för att se om det fanns nån inspiration. Jag vet inte vad det berodde på, men helt plötsligt så var jag halvvägs med en cover på Street Spirit utan att jag knappt märkt det.....lustigt. Nåväl, hade jag gjort halva så kunde jag ju lika bra fortsätt och göra hela. En liten råare och rökigare version än originalet (som jag älskar btw, så nu har jag våldfört mig på en älskling, hur ska man tolka det  :wacko:)

Låten e väl i stort sett färdig men eftersom det är en cover så lägger jag upp den på halvfärdiga och länkar istället.

[mp3=200,20,0,center]http://www.dragoncolour.com/uploads/Street_Spirit_Cover.mp3[/mp3]
http://www.dragoncolour.com/uploads/Street_Spirit_Cover.mp3

Det är snabbt mixat och endast gjort med lurar, så jag vet inte hur det låter i ett par monitorer så jag tar gärna emot kommentarer på mix och annat,  men i lurarna lätt det rätt skitigt och gött i alla fall.

Håll till godo.

(Av nån anledning så distar mp3:an lite i min Windows Mediaspelare men inte i andra spelare, så om det är så, så prova en annan spelare)

Hå och hej från mej!

Clemens:
Tjena Jonnerstone!

Låter kanon..sitter med usla datorhögtalare så kan inte uttala mig om mixen..men sången låter super! :) ( Dock stannar mediaspelaren på hälften av låten...hmmm  :unsure: )
Hörs i augusti då.../C

lnetzel:
oj! Jag rös! Det gör jag visserligen av orginalet också men detta är skitbra! Jag skulle aldrig våga ge mig på denna låten så jag var lite skeptisk medan jag laddade ned mp3an... men du har helt klart klarat av det. Gillar du du kört på MER klimax grejor och smutsstråken (börjar vid 2.04, då rös jag första gången) i slutet eller vad det nu är sitter perfekt. Du lyckas faktiskt kompletera med ännu fler grymma harmonier... och oscilleringstricket vid 2.45 är så jävla grymt, där rös jag andra gången.

Mixningsmässigt låter det bra i mina små audiophile högtalare. Tyckte det var lite lite bas första gången men det gick över och jag tänker inte leta efter några andranegativa aspekter bara för att.

Bästa cover jag hört på bra länge!

(gamla trogna winamp spelar alltid upp allt utan problem)

MaxB:
Hej Jonnerstone.
lnetzel gjorde en bra presentation av sin upplevelse. Jag är tvungen att lyssna!  :rolleyes:
Ja det är en skön inspelning som också kommer fram bra i simpla datorhögtalare.
Roliga ljud som pprepar sig och fastnar och framkallar abstinens. Redan de första tonerna som är återkommande hela tiden gör att man vill höra den igen. Och stråkarna efter två minuter...

jonnerstone:

--- Citat från: Clemens skrivet 08.08.2009, 14:28:37 ---Tjena Jonnerstone!

Låter kanon..sitter med usla datorhögtalare så kan inte uttala mig om mixen..men sången låter super! :) ( Dock stannar mediaspelaren på hälften av låten...hmmm  :unsure: )
Hörs i augusti då.../C

--- Slut citat ---

Konstigt att spelaren stannar....prova en annan så kanske det går bättre  :)
Kul att du gillar sången. Radiohead e husgudar i mitt hem så man vill ju iaf att det ska låta ok när man ger sig på det.
Japp...höres under rötmånaden.

--- Citat från: lnetzel skrivet 08.08.2009, 14:51:58 ---oj! Jag rös! Det gör jag visserligen av orginalet också men detta är skitbra! Jag skulle aldrig våga ge mig på denna låten så jag var lite skeptisk medan jag laddade ned mp3an... men du har helt klart klarat av det. Gillar du du kört på MER klimax grejor och smutsstråken (börjar vid 2.04, då rös jag första gången) i slutet eller vad det nu är sitter perfekt. Du lyckas faktiskt kompletera med ännu fler grymma harmonier... och oscilleringstricket vid 2.45 är så jävla grymt, där rös jag andra gången.

Mixningsmässigt låter det bra i mina små audiophile högtalare. Tyckte det var lite lite bas första gången men det gick över och jag tänker inte leta efter några andranegativa aspekter bara för att.

Bästa cover jag hört på bra länge!

(gamla trogna winamp spelar alltid upp allt utan problem)

--- Slut citat ---

Oj!! Wow!! :wub:

Det har var ju riktigt kul att läsa. Radiohead och framförallt Thom Yorke e mitt favoritband alla kategorier. Så när det nu råkade bli en cover så ville jag inte göra en cover rakt av utan tillföra nåt som e mitt och som kanske tillför låten nåt som man inte tänkt på, utan att vanhedra originalet som ju e sjukt bra. Så jag ville att musiken skulle spegla textens frustration lite mer och kännas lite mer skitig. Blev uppriktigt skitglad av det du skrev  :wub:, för jag skulle egentligen inte våga mig på att göra en cover på den här låten heller. Men som det föreföll sig så kändes det nästan som om låten ville att jag skulle göra en cover på den.

Tack tack och åter tack  :) :) :) :)

Micke
--- Citat från: MaxB skrivet 08.08.2009, 18:54:49 ---Hej Jonnerstone.
lnetzel gjorde en bra presentation av sin upplevelse. Jag är tvungen att lyssna!  :rolleyes:
Ja det är en skön inspelning som också kommer fram bra i simpla datorhögtalare.
Roliga ljud som pprepar sig och fastnar och framkallar abstinens. Redan de första tonerna som är återkommande hela tiden gör att man vill höra den igen. Och stråkarna efter två minuter...

--- Slut citat ---

Jag får väl tacka Initzel en gång till då för sin presentation som gjorde att du blev tvungen att lyssna  :lol:
Himla kul att du gillar. "Ståkljudet" är egentligen ett moog ljud som e helt totaltförstört i efterhand och när man sen modulerar filtret så får disten totalspel och låter sådär himla sprucken och förvirrad så man bara kan älska det  :D

Tack för kommentarer  :wub:

Micke

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion