Kontrollrummet

Let's Head South - Owe it to myself (beta demo version)

gäst · 12 · 1478

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

lnetzel

  • Gäst
Då var det dags att äska kommentarer för min tredje demo låt under namnet Let's Head South. Jag tycker personligen att jag höjt nivån lite sedan de första två låtarna jag postade under våren/sommaren men hoppas att jag kanske får några andra infallsvinklar på både låt samt produktion. Premiär för spel på min bas jag köpte hyfast nyss också:)

LÅTNAMN: Owe it to myself (beta demo version)
ARTIST/GRUPP: Let's head south
GENRE: Industri/Metal
LÅTLÄNGD: 4:35
KOMPOSITÖR: Lars Netzel
PRODUCENT: Lars Netzel
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

(Borttagen mp3 eftersom låten är klar och finns på myspace nu)
Text:
That was the last time you gave in and fell out
(It's sucks to be quiet when you have a voice)
They'll kiss you ass later when all comes around to you
(It's sucks to be listening when they make the noise)

Enter the new black with all that is you now
(Welcome the feeling of  passion and anger)
Talk to them as your were talked to by them
(Feed on them, lift yourself, leave them behind)

Oh fuck, it's been soo long
my weak me, this one's for you

Have you been dwelling enough in your cellar
(Growing while planning you endless revenge)
You're wasting you time on pathetic dim visions
(Wake up for fuck sake, just wake up and see)

They're dispeckable morans, but you're so much more now
(Give yourself cred man, cause noone else will)
But hey where's the "don't" now, what happened to me?)
(Oh skrew this, oh fuck this, I am above)

Oh fuck, it's been soo long
my weak me, this one's for you

Calmness, it's not too late
I thank you, for living in me...








« Senast ändrad: 15.10.2009, 12:05:19 by lnetzel »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.

Ja master trycket är det då inget fel på,du höll på att blåsa mig av stolen då jag nyss lyssnat på en låt med halva trycket  :)

Jag brukar ju inte kommentera sånt här då jag inte förstår genren..Jag har en hel platta som ligger och väntar på mitt utlåtande.En lokal hårdrocks grupp med unga killar från Boden ville låna mina öron..Jag tycker din mix låter fett och bra så den får bilda mall för min kommentar på deras platta..

Mer än så har jag inte att säga tyvärr då genren inte är min,dock kan jag säga att det är schysst lirat och mixen låter inte så tokigt.

Mike


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag blir så trött på att jag känner mig så gaaaammmmmaaaaal då jag lyssnar på musik som låter så här.
Jag klarar inte av att bedöma eller komma med bra tips. Vill ha lägre volym och nyanser och så...

Gamla jag, sorry Inetzel!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


lnetzel

  • Gäst
-> Harmonica mike : Ja kanske tryckte till den lite för hårt? Det var faktiskt en lyckträff med en preset i någon mastringsplugg. Allt lät bara bra plötsligt men man kan ju dra ned regeln lite kanske. Tyckte kickarna kom fram riktigt bra dock och låter bra ihop med gitarrerna.

-> MaxB: Jag är en bit över 30, det har inget med ålder att göra, det har väl med tyck och smak att göra hoppas jag. Jag tar den kommentaren som att detta är högljudt och lite extremt, alltså positivt eftersom det är dit jag vill:)

Tack för att ni tog er tid att lyssna i alla fall!


lnetzel

  • Gäst
Ok, har lyssnat i lurar på jobbet och inte låter det som i lördagskväll inte. Versen är ju helt bredvid musiken och på tok för hög samt att jag i det två sista refrängerna låter väldigt sliten på rösten. Det blir till att sjunga om.


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jag tycker att det låter bra. Sången är lite blek på något sätt. Det bir fetare när du vrålar på refrängerna. Alltså inte avseende hur du sjunger för det låter absolut toppklass. Otroligt fett sjungit, men lite mer nedre mellanregister på sångljudet kanske och aningens aningens mer volym.
Samplingarna blir ibland lite otydliga speciellt när stråkpadden ligger över och täcker, tycker den kunde ner ett snäpp kasnke. Jag sitter verkligen och lyssnar efter vad killen säger. Speciellt på slutet.
Sedan tycker jag virveltrumman försvinner in i mellanregistergogga. Kanske lite mer diskant på den. Bastrumman är verkligen fet!!!

Överlag. Skitbra. Lite pillande så blir det ännu bättre.  :)
« Senast ändrad: 28.09.2009, 14:16:19 by egghuvud »


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Tycker det låter proffsigt!
Jag är inte länger a metalhead, men tycker feta riff alltid är coolt at lyssna på. ;)
Och det har du i den här låten!!
Jag hade min metal period i '86. Metallica's "Master Of Puppets", Slayer's " Reign In Blood" osv osv.
Nu är det pop och bluegrass som gjelder :rolleyes:
Så galet kan det gå ;) :lol:


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Nej för tusan,det låter fett och bra utan att vara sönder manglat!

Jag blir ju lite avis på trycket och undrar vad du har använt för pryl på mastern?

Mike


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Halloj
skönt att få höra lite metal här på kr och skön låt med.
cool rytm låter som den vore sönder klippt på ett coolt sätt
sången måste upp och fram i mixen iallafall i min lyssning
och lite gitarr skrik måste ju på  :D

tyckte det påminner lite om panthera  :)
bra jobbat !

https://soundcloud.com/olajegreus


lnetzel

  • Gäst
-> Egghuvud: Blek är ett bra ord, det är nog det som gör att jag tycker det ligger bredvid på någotvis. Kanske en doubler skulle göra jobbet och även dra upp lite på mellanregistret. Det kan ju vara också för att versen är insjungen med kondensator mick (ADK a-51) och refrängen med handkupad dynamisk mick (SM48). Men det borde kunna gå att göra något åt utan att sjunga om det i verserna. De andra låtarna har jag ju sjungit in med samma kondensator mick.

När det gäller samplingarna så är jag av synthskolan, men skall nästan höra vad som sägs men inte riktigt så där jag jag nog lyckats:)

-> ydderF: Ja, jag var synthare förr så det kan gå riktigt galet:)

-> Harmonika mike: Kolla Ozone 4

-> Guran: Du tycker sången måste upp, menar du i refrängen då? För Versen är ju skyhög redan.

Låten får ligga någon vecka till innan jag börja mecka med den igen! Tack för lånet av era öron!




lnetzel

  • Gäst
Ja, nu är den klar och uppladdad på myspace, sicket jobb det är med att få klart låtar!

(edit: på begäran av Dividend)
http://www.myspace.com/letsheadsouth
« Senast ändrad: 15.10.2009, 15:29:18 by lnetzel »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tjena.

Kan du inte lägga låten här i tråden också? :) Eller länka till myspace-sidan åtm? :)

edit: Aha, man kommer dit på länken i din signatur...
https://soundcloud.com/user7789882