Forum > Färdiga produktioner
Melas - Somedays
Bone:
LÅTNAMN: Somedays
ARTIST/GRUPP: Melàs
GENRE: Akustiskt
LÅTLÄNGD: 5:45
KOMPOSITÖR: P.Hellström
PRODUCENT: P.Hellström
EV. MEDVERKANDE: P.Hellström/J.Nimrodsson
INSPELNINGSÅR:2009
FORMAT: mp3
Spelade in en ny låt i min nyfixade studio. Jag använde en nyinköpt TSM bandmikrofon som närmick (eller rumsmick osäker) har även mixat och mastrat den, efter bästa förmåga, vad sägs?
[mp3=200,20,0,center]http://www.fceduc.umu.se/~patrik.hellstrom/Melas_Somedays.mp3[/mp3]
Dividend:
Tyckte inte den var så deppig. Lyssnade iofs inte på texten..
Är väl sammansatt och så, men jag undrar vad det är för körsynth (?) som understödjer sången i början. Tycker det låter... synth. SLutet var intressnat men kanske nog är ett avbrott av mindre kvalitet än början.
Men överhuvudtaget en bra låt!
Gurano:
Bra ljud tycker jag, men för mig så är sången lite lite för nära (men det är en smaksak)
Vid ca 194 börjar ett ljud som jag tycker låter mycket midi - om du håller med mig så tycker jag att du bör göra något åt det.
Gitarrerna låter som stundtals nästan helt plockade ur Pink Floyd, eller åtminstone väldigt influerade - har jag fel? :huh:
Ha det gott
Gurano
Å förresten så tror jag att man kan polera en bajskorv :) om den har torkat!
Lyxvarianten:
Undrar också va det är för ljud som följer sången vid 44 ungefär på spelaren. Låter riktigt härligt:)
flabb:
Låter bra, men sången lite för nära som sagt, kanske med lite mycket flåsljud, men du kanske vill ha det så.
Slutet var lite väl långt, och ja, det hade fina deppkvalitéer :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida