Forum > Färdiga produktioner
Dividend feat Marruschka - Up to the star
Marruschkka:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 24.08.2009, 23:44:28 ---Kommer in sent här, men det låter ju bra det här. Mer genomarbetat än på länge, finns bara ett litet "slarv" och det är sista spizzen som har ett litet volymhopp, men i övrigt låter det bra och slipat. Tycker Marres röst kanske kunde ha lite mera diskant, men...smaksak. Själva kompositionen tycker jag bitvis går åt din Nocturne, men mestadels är nytt för örat. Partiet mellan 190 och 240 s är dock lite tröttsamt rörigt, men sedan händer det grejer. Den tar sig riktigt på slutet. Bra!
--- Slut citat ---
Tack Roger Rattle för din feedback.
Jag kan oxå tycka att sången i denna mix känns lite dov, och kanske lite för lite rymd..?..men det var den inte innan, när jag hörde mixen, kanske nåt hänt på vägen....
Annars är jag jättenöjd och tokgillar detta stycke-som vanligt då, med dina alster mrDivi :rolleyes:
Avslappnad och Cykeln: ni är så jäkla kompetenta så jag är benägen att tro er på era ord :lol:
/Marr
Dividend:
Lite sent svar, men vad gör man..
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 24.08.2009, 23:44:28 --- Själva kompositionen tycker jag bitvis går åt din Nocturne, men mestadels är nytt för örat. Partiet mellan 190 och 240 s är dock lite tröttsamt rörigt, men sedan händer det grejer. Den tar sig riktigt på slutet. Bra!
--- Slut citat ---
Lite oväntat kan jag hålla med om, rörigt för vissa kanske :) Resten av låten är så enkel att jag helt enkelt behövde göra nåt som stack ut. Hade känts trist att slänga upp en Nocturne till, eller lägga upp nåt som inte kräver nån ansträngning alls. Då är det överflödigt :D Ansträngningen här var väl mer av det produktionsmässiga slaget.
Kul att du tycker mina låtar produktionsmässigt blivit bättre. Det är väl vad jag eftersträvar :)
Slutet är medkomponerat av Marre, hennes wailjojk har inte jag skrivit. Dock är det samma musik som inleder stycket som avslutar.
Dividend:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 26.08.2009, 00:15:12 ---Jag kan oxå tycka att sången i denna mix känns lite dov, och kanske lite för lite rymd..?..men det var den inte innan, när jag hörde mixen, kanske nåt hänt på vägen....
Annars är jag jättenöjd och tokgillar detta stycke-som vanligt då, med dina alster mrDivi :rolleyes:
--- Slut citat ---
Aha :) Detta har du inte nämnt? Eller jag lyssnade kanske inte på det örat...
Tyckeri inte rösten känns alltför dov, bra balans. Kan eq:a rösten på en specialverre om jag orkar ladda projektet :) Viktigt att sången känns rätt ju. Rummet är sänkt i mixen, men är också - vad jag kan tolka - man kan ange rummets storlek i m^3 (iallafall med roomworks) större. Kan ju välja nåt förinställt som jag brukar. Får läsa the fucking manual nån dag :)
Kul att du gillar. Det är ju viktigt :)
mahan:
Tjou Per o Marr!
Sitter och avnjuter denna helt rå, och låten funkar got på sitt lilla österländska sätt med supersnygga Per-sound och orkesterarret gillas åxå. Men det e nog Marr som står för det bästa i låten, mycket känslofullt och snyggt sjunget och även stämmor inplockat för ännu större njutning.
Tack bägge för skön lyssningsmusik! :)
h. johan
Plinka:
Här var det enormt mycket känsla, i denna vackra visa. Jag är helt tagen faktiskt. Marre, vilken känsla i din sång. Slutet var nästan bäst av allt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida