Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat Marruschka - Up to the star

<< < (5/11) > >>

Dividend:
Hej!

Up to the star - ännu en "visa" - för kritik och sågning :)
Denna gång handlar det om det 1000åriga ljuset från en stjärna ;)

Marre sjunger. Eminescu har skrivit lyriken: (översatt från rumänska av Andrei Bantas)

Up to the star that's just appeared
for thousand years its light's carreered
The journey's long, and so
to reach us here, below

It may have faded on its way
though only its shining ray
of old, in blue spheres bright
unfolds to our sight

the image of the star that died
it used to be when it would hide
comes slowly to the fore
we see what is no more

And likewise, while our yearning dove
the light of the extinguished love
died in the deepest night
still follows us in flight

Dennna version är lite förlängd innan finalen där marre jojkwailar på ett väldigt angenämt sätt... ;)

Tack på förhand för lyssning! (Kanske det nytillkomna partiet  skall arbetas mer på , vad tycker ni? :)
/Per

Gurano:
Huuuh jag ryser!

Bra jobbat - helt klart ett stort stycke , både i musik å sång
Like a lot

Ha de
Gurano

RMX:
Hallå!
Nu har jag lyssnat ett par varv. "Som alltid" - jag upprepar mig själv, är detta välkomponerat och allt låter bra. Dock har jag ett par synpunkter på mixen. Jag tycker att nivån på vissa instrument inte harmonierar riktigt. Det gäller främst de basrika instrumenten som ibland tar över - cello osv... kanske ligger sången något starkt också.

Sen gillar jag inte alls rummet/reverbet på sången, för det låter som väldigt mycket rumsreflexer i det... jag hade hellre sett/hört ett rum som var mer "space" - alltså flöt ut... Kanske också kapa lite botten/nedre mellan på sången.

Det är allt kreativt jag kan komma på just nu, så fundera gärna på detta!

zzeb:
Dramatik både i sång och musik. Väldigt bra. SKönt att skölja genom örorna med musik som man aldrig annars skulle lyssna på.
Att slippa de ordnade formerna som nämdes tidigare.

Dividend:
Tjena RMX.

--- Citat från: RMX skrivet 19.08.2009, 23:26:32 ---Hallå!
Nu har jag lyssnat ett par varv. "Som alltid" - jag upprepar mig själv, är detta välkomponerat och allt låter bra. Dock har jag ett par synpunkter på mixen. Jag tycker att nivån på vissa instrument inte harmonierar riktigt. Det gäller främst de basrika instrumenten som ibland tar över - cello osv... kanske ligger sången något starkt också.

Sen gillar jag inte alls rummet/reverbet på sången, för det låter som väldigt mycket rumsreflexer i det... jag hade hellre sett/hört ett rum som var mer "space" - alltså flöt ut... Kanske också kapa lite botten/nedre mellan på sången.

Det är allt kreativt jag kan komma på just nu, så fundera gärna på detta!

--- Slut citat ---

Dina synpunkter om mixen skall jag ta med mig till slutrundan. Mixen skall ses över, har själv tänkt på att träblåset här är för högt och "bröligt". REverbet skall jag snabbkolla också. Kanske t o m byta till nåt annat reverb, som jag varit på väg att göra i 2 år nu ;)

Du skall ha tack, skitbra synpunkter! :)

--- Citat från: Gurano skrivet 19.08.2009, 15:36:50 ---Huuuh jag ryser!

Bra jobbat - helt klart ett stort stycke , både i musik å sång
Like a lot

--- Slut citat ---

TACK! :)

--- Citat från: zzeb skrivet 19.08.2009, 23:54:47 ---Dramatik både i sång och musik. Väldigt bra. SKönt att skölja genom örorna med musik som man aldrig annars skulle lyssna på.
Att slippa de ordnade formerna som nämdes tidigare.

--- Slut citat ---

Tack du! Kommer en update på denna strax :) Ordnat kan vara jobbigt ibland :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion