Forum > Demolåtar

Avslappnad - Cupboards in the dark

(1/5) > >>

Avslappnad:
Skruvat möbler hela dagen, var tvungen att köra en liten "terapisession" med Oxygene 8an. Blev till slut detta lilla neoklassiska stycke med lite filmmusik i Debussy's anda, inga andra likheter. ;)

Cupboards in the dark

[mp3=200,20,0,center]http://www.oceanmusic.se/early/Cupboards%20in%20the%20dark-17.mp3[/mp3]

Dividend:
Ok. Det är problem med ljuden ibland, låter synth men det spelar ju egentligen inte så stor roll.

Som komposition betraktad låter den likt vallmon :) (Samma tonart? a-moll?) Den har gått här i listan sen igår, mycket snyggt!

Avslappnad:
Tack Divi! :) Jo, jag är medveten om att det låter midi här och var, har dock inte tagit mig tid att fixa till det där allra sista för att få lite mer och bättre känsla i instrumenten. Kan sakna EW's massiva instrument som inte riktigt finns i GPO. Får se när nästa tillfälle dyker upp för att fixa till det hela.

Tillagt: A-moll? Nja, snarare sagt en kombo av c-, f- och g-moll... ;)

MaxB:
Vilket stråkljud, liksom gnistrar eller så. Häftiga ljud!
Dina landskap kan man lätt gå vilse i. Jag tycker det låter som en hel del riktiga instrument.
Fantastiskt fina rena orkesterljud!

Avslappnad:
Tack MaxB! :) GPO är ok i grunden men kräver ganska mycket bearbetning för att låta riktigt bra.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion