Forum > Demolåtar

Flabb - Far away

<< < (18/20) > >>

flabb:
Tjoflöjt alla "Far Away"-fans!  B)

Äntligen fick jag till en ny version, kommer knappt ihåg alla turer, men men.

I senaste versionen introduceras nya trummor programmerad av uriah, han körde även in ny bas och en orgelsnutt.

Nåt gurasolo fick jag aldrig in så jag körde nån slags dubbelgrej där.
Nya guror inspelade, inte riktigt nöjd med ljudet men får nog vara, lite jobbigt spela in då jag nu måste sänka ner alla strängar -1.

Det ligger en 3:e kompgura med mer dist på uriah, skickar väl den om du ville försöka dig på en egen mix :)

Gurano:
Hej
Jag hörde denna i en mycket tidig version och tyckte att den var bra men lite svajjig, men oj vad jag blev glatt överraskad med denna version. Allt är mycket bättre å tajtare, både bas guror, sång osv  :rolleyes: Det känns i alla fall så!
HM på sång är inte heller att leka med - den som ändå hade hans pipa :)

Jag skulle ha önskat ett luftigt gitarrsolo på slutet som samspelar med HMs sång (men det är ju bara en smaksak :)), men jag sparar ner denna version.

Ha det gott
Gurano

Eddi:

--- Citat från: Eko skrivet 02.08.2009, 01:26:38 ---Jag får "Web-sidan kan inte läsas" du kanske kan lägga den i KR-spelaren?

--- Slut citat ---
Nu funkar inte KR-spelaren???

bjurte:

--- Citat från: flabb skrivet 28.11.2009, 15:23:11 ---Tjoflöjt alla "Far Away"-fans!  B)

Äntligen fick jag till en ny version, kommer knappt ihåg alla turer, men men.

I senaste versionen introduceras nya trummor programmerad av uriah, han körde även in ny bas och en orgelsnutt.

Nåt gurasolo fick jag aldrig in så jag körde nån slags dubbelgrej där.
Nya guror inspelade, inte riktigt nöjd med ljudet men får nog vara, lite jobbigt spela in då jag nu måste sänka ner alla strängar -1.

Det ligger en 3:e kompgura med mer dist på uriah, skickar väl den om du ville försöka dig på en egen mix :)

--- Slut citat ---

Och när man talar om Trollet,jag menar Uriah :rolleyes:.
Så har han skickat en Maillänk med nämda Uriah-Remix inehållandes en stycke Wav och en MP3:a
Hörde nu vid en sista genomlyssning att Hihatten är lite för hög,men det bjuder jag på ;)(pratar givetvist om remixen)
Så det får vara.Det är dags att gå vidare... :) :wub:
Det har varit kul att fixa till,men den där rackarns trummprogrameringen tog både tid och kraft.

flabb:
Jag lade upp din mp3 i trådhuvudet uriah, det skiljer sig inte dramatiskt i mina öron, kanske i andras :)
Har du smugit in en extra gura eller hör jag i syne?  :lol:

Jag tyckte trumprogrammering var jäkligt bra men trumljudet är lite 'hårt' i min smak men det rockar bra  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion