Forum > Demolåtar

Flabb - Far away

<< < (2/20) > >>

flabb:
Tackar för lyssning,

Equality: tack, det är himla skoj att lira trummor men svårt, jag lirade till klick, sen riggade jag upp mic'en och spelade in slamret så jag i efterhand kan markera alla midislag och drag-drop'a dem i tiden, för det stämmer inte riktigt, måsta orka leta upp i manualen för logic hur man kompenserar detta.
Ja "attityd" i sången behövs, skall prova ny mic? Nä skämt åsido, nog tog jag i alltid men troligen på fel sätt, vi som inte är naturbegåvningar får kämpa ;)

Eko: grattis,  ja, 92 bpm är himla trist? :) Kanske en aning snabbare, 97 kanske, det är ju ett primtal också  :wub:
Den pipiga falsetten gjorde jag sist och lite på skoj, ja den skall nog bort, kul du uppskattade refrängen i alla fall, kan nog inte få mer "attityd" i den.

max:
Tycker det svänger rätt bra! Gillar trummorna, hade också velat kunna spela trummor :)
Kan nog bli bra efter lite pill, har inga direkta förslag förutom att jag inte riktigt gillar stämman i sången.
Gitarrsolot tycker jag funkar bra om du ska behålla tempot!

flabb:

--- Citat från: max skrivet 02.08.2009, 10:27:37 ---Tycker det svänger rätt bra! Gillar trummorna, hade också velat kunna spela trummor :)
Kan nog bli bra efter lite pill, har inga direkta förslag förutom att jag inte riktigt gillar stämman i sången.
Gitarrsolot tycker jag funkar bra om du ska behålla tempot!

--- Slut citat ---

Tackar, kul att du tycker det svänger.
Sångstämman också?, jäklar, blir ju inget kvar...
Kanske får ta upp 'vocal transformer' och 'pitch correction' ur verktygslådan snart   ^_^

max:
Kanske ska förtydliga att det är överstämman jag menar, den som går i falsett alltså.
De andra stämmorna funkar bra :)

asti:
Skönt sound på gitarrer, bas och trummor! Trummorna behöver tajtas upp på ett par ställen, som du påpekar själv.
Sången är lite för "snäll", tycker jag! Gasta på mer och lägg på lite mer reverb!  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion