Forum > Färdiga produktioner
Eko/MaxB/HM - For a load of junk
equality:
Klart lyft med Mickes trummor. Här kommer också basen mer till sin rätt. Lite Slow train coming men det stör inte.
Marruschkka:
--- Citat från: cykeln skrivet 16.08.2009, 23:30:34 ---Coola guror!
Lite Santana till höger
Kompguran låter kanon - vilket sväng
Nice gung på denna låt
och är det inte lite Doors-orgel - uppskattas alltid
--- Slut citat ---
Det skriver jag under på, och du: Vilken snygg sång du lagt här :D Det bästa jag hört av dej.
MaxB lyfte en hel del med sina basgångar oxå.
Jag gillar detta skarpt, sparad :P
Tack för god musik!
/Marr
Harmonica mike:
--- Citat från: MaxB skrivet 21.08.2009, 22:45:43 ---HM har rätt med trummorna tycker jag. Det ska vara funkiga trummor som han demar men inte så överstyrda trummor, principen med funk gillar i alla fall jag också. Jag hör på HMs basspel där det kommer in att vi är flera som inspireras av Ekos låt.
Man kan spela basen på många sätt och samtidigt känna att det är en cool låt.
Jag har flera bas-idéer också och då behövs något funkigt sväng i trumväg.
Vad är alltså nästa steg? Vem ska testa andra trummor? Efter det är vi minst två som vill leka med basen. :lol:
--- Slut citat ---
Självklart skall du lira basen Max,jag lirar som en kratta och du har första tjing :)
Snickrar man på denna trumloop så tror jag att förutsättningarna för basisten ökar markant.I slutet av varannan takt är det ett litet fills,det klipper man bort och låter det komma på var fjärde,förutom under solot där kan det komma på varannan förslagsvis..Sen lite ride lir och några snygga kraschar,och några lätta puk fills - voila´!
Så kör på basen du.Om jag eller Eddie fixar trummorna,helt upp till honom.
Mike
MaxB:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 22.08.2009, 12:49:21 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 21.08.2009, 22:45:43 ---...nästa steg.. Vem ska testa andra trummor?
--- Slut citat ---
Självklart skall du lira basen Max...
Snickrar man på denna trumloop så tror jag att förutsättningarna för basisten ökar markant.
Så kör på basen du. Om jag eller Eddie fixar trummorna, helt upp till honom.
Mike
--- Slut citat ---
You do the voodoo that you do - then I'll try the bass.
Eko och HM, jobba på trummorna och ge mig låten med nya trummor (utan bas) så får jag leka! Yippey!
Eddi:
Det här är skönt colab grabbs. Skojigt att låten inspirerar. Status just nu är att HM har fått en version utan trummor o bas i akt o mening att få till den rytmiska sidan med cajooner och EZ eller vad det nu blir så får MaxB lägga sinna magiska fingrar på basen sedan - det hela är mycket kul..
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida