Forum > Färdiga produktioner

Eko/MaxB/HM - For a load of junk

<< < (5/16) > >>

max:
Jodå den senaste versionen låter riktigt bra. Skönt gung i låten och bra spelade gitarrer!
Kan inte utala mig så mycket om mixen mer än att det låter bra på min bärbara dator :)
Basidén kan nog funka fint tror jag, blir kul att höra!

MaxB:
Här är en version med min bas.

Eko_ForALoadOfJunk_feat_MaxB_Bas.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://www.shivas.se/files/Eko_ForALoadOfJunk_feat_MaxB_Bas.mp3[/mp3]

Det blev inte den idé jag hade från början utan lite annorlunda.
Tror inte den tillför originalet något speciellt. Jag saknar en tung
trumkick som kan vägleda basen - den är lite otajt på några ställen...

Ta det för vad det är (försök-version 18)  B)

zorrow:
Hej Eko, trummorna låter låga i början jämfört med halvvägs in då de ligger på rätt nivå. Hur kan detta vara? Uppgången i sången när orgeln kommer in har lite surhet i sig. Näh, nu e jag för taskig på en bra låt och jättefin närvaro i sången. Men fixar du ovanstående så tror jag att du är hemma! :rolleyes:

MaxB:

--- Citat från: zorrow skrivet 07.08.2009, 21:53:17 ---Hej Eko, trummorna låter låga i början jämfört med halvvägs in då de ligger på rätt nivå. Hur kan detta vara? Uppgången i sången när orgeln kommer in har lite surhet i sig. Näh, nu e jag för taskig på en bra låt och jättefin närvaro i sången. Men fixar du ovanstående så tror jag att du är hemma! :rolleyes:

--- Slut citat ---

Saknar också basen totalt då jag lyssnar i enkla datorhögtalare men den låter ok i lurarna.
Finns det enkla eq-tips för det?   

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 07.08.2009, 14:44:59 ---Här är en version med min bas.

Eko_ForALoadOfJunk_feat_MaxB_Bas.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://www.shivas.se/files/Eko_ForALoadOfJunk_feat_MaxB_Bas.mp3[/mp3]

Det blev inte den idé jag hade från början utan lite annorlunda.
Tror inte den tillför originalet något speciellt. Jag saknar en tung
trumkick som kan vägleda basen - den är lite otajt på några ställen...

Ta det för vad det är (försök-version 18)  B)

--- Slut citat ---
Jag tycker du har fått till en riktigt bra basgång här. Möjligen saknar jag min enda genomtänkta basgång mellan 90 och 125 på KR-spelaren men jag kan mixa ihop det så får vi se hur det ramlar ner.
Bra MaxB

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion