Forum > Demolåtar

Bengan - How Long (Will Your Heart Beat On)?

<< < (2/2)

Bengan_gbg:
HM: Tack - jag har nog en bättre röst för lugna låtar egentligen  - även om det inte är det som är "roligast". Det blev en liten special det här....en väldigt enkel låtsnutt som kanske behöver ett maffigare outro egentligen. Ogenerad U2-inspiration som sagt. Kul att mixen är ok.

Ekot drog paralleller med Bowie och på den allra första slasksången (där det inte fanns ngn text) så låter(lät) det VÄLDIGT Bowieinfluerat. Har å andra sidan alltid hört att det låter Bowie om min pipa även om jag ända till förra året bara hade hört "Let's Dance" som helt album.

Bengan_gbg:
Farsgubben (vars för stunden oregelbundna hjärtslag och erbarmerligt höga puls gav upphov t låten) hittade sången själv på min hemsida i helgen och vad jag förstod så blev han rätt så rörd. Mission accomplished.

egghuvud:
Hmmm vet inte vad jag skall säga. Det låter som att sången är lite för svajig på sina ställen. Trummorna känns lite för onyanserade i längden och det blir lite tråkigt. Jag tycker inte det var din bästa låt, men arrangemanget är ändå kul på något sätt. Det finns många saker som håller intresset vid liv till slutet iallfall. Lite bättre sång och lite mindre tveksamhet kanske.  :)

Bengan_gbg:
Egget: Nä det är ju inte direkt samma genre jag snurrar i annars...tveksamhet tycker jag det ska vara. Hela låten är ju en frågeställning.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion