Kontrollrummet

Pwayne - JUL 2005

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Här kommer no 3 i en skrälldus demos från Pwayne som för närvarande åtminstone ligger i träda även om en del skall få sig en omgång. Jag valde att lägga allihop i en tråd för att inte skita ner hela förstasidan på demoforat. MEN!! Det gick inte att lägga flera i samma så nu får jag lägga alla i olika trådar.....det ökar ju i alla fall på statistiken för detta nya härliga forum!
Ha förbarmande.

Låtarna kommer i tidsordning och är inspelade mellan 2004 och 2006. Men skam till sägandes så är dom skrivna mellan slutet av 80-talet och fram till idag, men låt inte det avskräcka!
Kvaliteten är skiftande men förhoppningsvis bättre efter hand.

LÅTNAMN: JUL 2005
ARTIST/GRUPP: Pwayne
GENRE: tja...svenskt nånting
LÅTLÄNGD: 5:29
KOMPOSITÖR: Pwayne
PRODUCENT: Pwayne
EV. MEDVERKANDE:
"Yessongs"/Daniel Gustafsson med orgel
INSPELNINGSÅR: 2005
FORMAT: mp3


Dom flesta av er har nog hört en eller annan av dem tidigare  :( men Ni och alla som inte hört dem förrut får gärna komma med kritik och synpunkter även om jag inte skall göra något med dem nu.

« Senast ändrad: 27.02.2007, 10:26:32 by Anders »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Känns bättre o bättre, på ljudkvalitet inte minst.

Skön låt igen....mest gungiga hittills av de tre jag hört.

bra gitarrer, skön orgel tycker jag att jag hörde lita bakom här o var.

Bättre sång på denna än de tidigare också!

fanken vilken kul resa det är att lysnna på låtarna!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


DåligtGehör

  • Gäst
Den här känner jag igen.

Instämmer med vad Emulator sagt med tillägget att det här är en förbannat bra låt med ett starkt uttryck.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Det här är min favvo men det visste du redan. Så underbart rebellisk som att höra Dylan 1965 med "...how does it feel, how does it feeeeel..."
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Tack för den jämförelsen, det var nog min ambition att det skulle låta lite Like rolling stone som är en av mina absoluta favoritlåtar alla kategorier! :)


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Yeah groovy..me like. :)
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack för den jämförelsen, det var nog min ambition att det skulle låta lite Like rolling stone som är en av mina absoluta favoritlåtar alla kategorier! :)

Men det är mycket texten på din låt också. Den är så himla bra att jag skulle kunna ha den på kylskåpsdörren året om.
Like a rolling stone, ja, bara att höra det inledande trumslaget ger mig rysningar fortfarande. Hela plattan Highway 61 är ju monumental.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad yessongs

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
Ska vi se om jag har några snaskiga kvällstidnings-detaljer om den här låten <_< <_< ^_^ -_- ^_^ <_< <_<...

Nä. Jag kommer inte på nått. Du får kolla upp din mp3-konverter -- det låter för dåligt för att vara 7,5 mb. Ljudmässigt alltså ;)
Wooten wooten. What the deal?!