Forum > Färdiga produktioner
WERNBORG - Utopia
Wernborg:
Kan meddela för hågade lyssnare att gitarren är grovt ur synk av någon anledning ville tydligen inte Logic lägga filerna rätt. :unsure:
jonnerstone:
--- Citat från: Emulator skrivet 16.09.2009, 01:38:52 ---Bastardpost.
Köpt på mig mac, och har haft denna eminenta skapelse som mixövning!
Ordnat lite trummor, lite atmosfäriska synthar för att piffa upp (ok, stjäla från U2 :rolleyes: ) samt effektat sönder Jazzmannens gitarrer för att nå lite mer arena.
Eftersom M-.audio inte ordnat drivisar till mitt ljudkort för Snow Leopard än, så är det mixat genom macens interna ljudkort, samt ett par riktigt dåliga högtalare :D
Önskar mer synpunkter på arret som sådant just nu av ovan nämnda anledning. Blev det mer biff?
:)
Nån jazzsynkop på trumman i introt jag inte begriper mig på, så den får vi nog ta bort :D
[mp3=200,20,0,left]http://www.perfectbounce.se/Utopia.mp3[/mp3]
www.perfectbounce.se/Utopia.mp3
--- Slut citat ---
Okej du vill ha åsikter om arret. För det första så tycker jag den är alldeles för lång. Det händer för lite i låten för att man ska känna sig nöjd efter 6.30 min. Tror nog att det framförallt är att trummorna maler på i sin enformighet. (säger jag som är urusel på trummor). Så korta av låten ordentligt eller lägg till lite andra partier som bryter av är mitt råd. Angående arena feeling så har du helt klart lyckats, det känns verkligen arena om musiken. Sen märks det att du mixat under crappiga förhållanden för mixen håller inte alls den kvalité och tydlighet som brukar utmärka dina proddar. Men vi skulle ju inte komma med synpunkter där så det väntar jag med tills du har en bra mixad version.
Gillar låten i övrigt
asti:
Skön låt med influenser av bl.a. Beatles (speciellt slutet)! Gillar bäst basen och gitarren i partierna "In the best of worlds...."!
Som någon annan uttryckte det kanske det kunde vara lite mer reverb/delay på sången för att få ett lite "större" ljud...?
Skön tung bas också! Bra låt som sätter sig direkt!
equality:
Kul att du är tillbaka Emulatorn! :D Fin verre där med ett wall-of-sound jag gillar. Sången lite ojämn i volym, dör bort lite i slutfraserna om nu det skall anmärkas på nåt.
Wernborg:
Tror att det grovt osynkade gitarren gör att den istället bidrar till ett walligt sound. Är dock övertygad om att låten vinner på att ha gitarren i synk. Alla finesser försvinner och gitarren utgör istället en vägg av ljud.
Alltså, det är typ en halv sekund fel. Inte bara lite fel alltså.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida