Forum > Färdiga produktioner
WERNBORG - Utopia
zorrow:
Jättefin bredd i prodden. Bra sjunget och härliga körer (som kanske är lite väl breddade i min öron, obs jättesubjektiv kommentar). Låter finfint. Bra tanke genom hela alstret och brejket låter bra. Cool! B)
Emulator:
Bastardpost.
Köpt på mig mac, och har haft denna eminenta skapelse som mixövning!
Ordnat lite trummor, lite atmosfäriska synthar för att piffa upp (ok, stjäla från U2 :rolleyes: ) samt effektat sönder Jazzmannens gitarrer för att nå lite mer arena.
Eftersom M-.audio inte ordnat drivisar till mitt ljudkort för Snow Leopard än, så är det mixat genom macens interna ljudkort, samt ett par riktigt dåliga högtalare :D
Önskar mer synpunkter på arret som sådant just nu av ovan nämnda anledning. Blev det mer biff?
:)
Nån jazzsynkop på trumman i introt jag inte begriper mig på, så den får vi nog ta bort :D
Edit: tagit bort under vidare filning :D
Marruschkka:
Klart det blev mer biff..(jodå, har lyssnat tidigare)..i synnerhet från 285 sek..där blir det verkligt tungt..wow!
Det här är en låt som sätter sej som ett spett i skallen, suggestiva rytmer..och bra trallvänlig sång som fastnar.
En riktigt bra rock-låt här Wernborg, och EMU lyfte detta ännu mer :P
Arena-rock är rätt benämning!
/Marr
Gurano:
Har inte hört denna förut så jag kan inte jämföra - men jag tycker att det låter bra. Sången har stora influenser av, och liknar stundals väldigt mycket, Genesis (tycker jag) - är det något du lyssnar på eller har jag helt fel? :)
Ha det
Gurano
Avslappnad:
Mer biff? Ja. Bättre? Högst osäkert, blev lite som två olika låtar. Bra hantverk dock. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida