Forum > Färdiga produktioner

WERNBORG - Utopia

<< < (3/6) > >>

max:
Låter snyggt det här :)
Catchigt och snyggt lirat/sjunget!

Har bara bärbar dator förtillfället så kan inte kommentera mixen..

Dividend:
Jo snyggt.

Hittar inget att klaga på, du borde nästan joddla lite i mitten. Det hade varit skoj att klaga på :)

Bra!

Wernborg:

--- Citat från: aROCKER skrivet 30.07.2009, 02:55:34 ---Bra låt!
Lite mera livekänsla så är den framme!
Gitarrerna känns för oklösiga/snälla och lite mera frasering på sången!
Kanske en trummis med K..k hade varit coolt också.
Kanonbra!  Ska försöka ta med denna till min fest i helgen!
Chill!
aROCKER

--- Slut citat ---
Tackar. Hade tänkt lägga på en gitarr till som spelar samma för att feta till.

--- Citat från: aROCKER skrivet 30.07.2009, 02:58:33 ---Fraseringen ppå sången är bra! Tar tillbaka den!
Jättecool, Party! :D :D :D

--- Slut citat ---
Hehe. Tack.

--- Citat från: Eko skrivet 30.07.2009, 04:33:37 ---Otroooligt bra Wernis.Nog nåt av det bästa du gjort - det kändes som att vara inbjuden till ett party ala släppet av Srgnt Pepper fullständigt lysande.

--- Slut citat ---
Wow. Tack så mycket. Riktigt värmande.

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 30.07.2009, 08:40:14 ---Tjabba Steffo.
Mjohojo! Shit detta var lysande,skitbra låt och vilken sång! Klart det bästa jag hört från din pipa.
Mixen:
Lite mer av arenafeelingen på leadsången(reverb),och dra ned highat liret lite(pytte lite ingen stor sänkning behövs) i volym.Jag tycker highaten snor lite av uppmärksamheten från sången bla..
Annars tycker jag att det låter grymt,snyggt utnyttjande av frekvens spektrat.Skönt tryck i basen.
Liret:
Tipp topp,som vanligt  :)
Sejvar denna i nuvarande tappning,men hoppas att du anammar mitt tips om highaten..Så jag får uppgradera  :rolleyes:
Mike

--- Slut citat ---
Ja sången lite blötare håller jag med om. Ska se över hihaten också. Tack för komment.

--- Citat från: spacetrucker skrivet 30.07.2009, 09:25:47 ---Tjolahopp
Ja, denhär e bra, melodin är just som den skall och sången sitter bra. Jag hade kanske letat fram lite "större" sound på trummorna men dehär är ju din låt  :lol:
Och kanske dessutom, som Mike skrev, lite mer reverb på sången... om det skall låta arena alltså.
Bra lirat vad jag kan höra.
Fina pipor :D
Space

--- Slut citat ---
Ja fan. Kanske mer reverb på trummor också.
Tack.

--- Citat från: uriah skrivet 30.07.2009, 21:27:07 ---Bra låt,får lite Tom Petty vibbar,lite så där Amerikansk mellan-Rock(OBS,inte menat som nedlåtande)
Och honom gillar vi. ^_^
Lite bastungt då,eller kanske mer att det är odiskantigt,i mina lurar i alla fall.

--- Slut citat ---
Gott. Var ju ute efter lite arenafeeling så Petty får duga. Hihihi.
Jag brukar visst ha för basiga mixar. Måste tänka på det.

--- Citat från: flabb skrivet 31.07.2009, 00:13:19 ---Snyggt Wernis, ganska enkel låt, låter det som i alla fall, snyggt break (satt och väntade :)),
bra lirat och sjungit - kanske lite svagt i början (men witout hats?) men sen rockade det på.
Bra text också. Trumkompet kanske lite trist men skön låt.

--- Slut citat ---
Tack.
Jodå, den är enkel på riktigt. Nåt wannabeackord mellan vers och refräng annars ganska rakt på. :)
Har kompanjon EMU kontrakterad för U2/Depeche/Kent-trumkomp så får vi se om det blir roligare sen.

--- Citat från: SYNTH skrivet 01.08.2009, 17:01:37 ---Ja det lät verkligen Tom Petty över det, vet du vad det här gillar jag! :D

--- Slut citat ---
Tack.

--- Citat från: equality skrivet 03.08.2009, 18:08:13 ---Mitt huvud är lite såsigt efter första arbetsdagen efter fem veckors semester men det hindrar mig inte att tycka att detta är håller mycket hög klass. Jo, jag har smyglyssnat tidigare på den. Gillar den lite entoniga refrängen och körstämman som svarar med gitarrfiguren. Bra tryck i låt och mix. Jag tycker det är kul att referera till andra artister och grupper men vet inte riktigt vad jag skulle dra till med här: möjligen som om U2, Stones, Dylan och Tom Petty gjorde nåt ihop. Imponerande!

--- Slut citat ---
Det var ju stundande U2-konsert som inspirerade till låten så parallell med U2 suger jag i mig. Har haft min första arbetsdag idag efter semestern. Sås här också.
Kul att imponera.

--- Citat från: max skrivet 03.08.2009, 18:19:53 ---Låter snyggt det här :)
Catchigt och snyggt lirat/sjunget!
Har bara bärbar dator förtillfället så kan inte kommentera mixen..

--- Slut citat ---
Tackar tackar.

--- Citat från: Dividend skrivet 04.08.2009, 19:51:08 ---Jo snyggt.
Hittar inget att klaga på, du borde nästan joddla lite i mitten. Det hade varit skoj att klaga på :)
Bra!

--- Slut citat ---
:D

Danny Dee:
Riktigt trevlig låt!
Jag efterlyser dock lite "fläsk" i de flesta ljuden. En riktigt distad rockgitarr som dubbar stick och refräng. Lite större och maffigare trummor också..

Attans det har ju andra redan skrivit... Nåja.

Bra låt iaf!

/D

Tokai:
Låter träffsäkert 70-tal, samma lite instängda ljud (och det är inte negativt sagt) - live end, dead end.
Handklappen ihop med virveln är lite tårta på... Hade det varit coolt att ha handklappen i en synkop?
Sången är kanonbra. Lite enformigt trumkomp. Gillar det där jättekomprimerade pianot - för det är det väl?
Kanske lite mer gitarrspel - inte nåt solo, mer nåt som gör att det händer nåt nytt i låten

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion