Forum > Färdiga produktioner
Memphis med sångerska - Mamma said.
Harmonica mike:
OJ!
Skitbra det här Josef.Vilken sångerska! Soul feeling så det skriker om det i den pipan - kanon!
Arr och mix/lir - tipp topp.
Mvh
Micael
Yllet:
Fin låt, trodde först det skulle vara en Lenny Kravitz cover :)
Tycker att sången är lite påträngande, speciellt i refrängen. Även gitarrerna känns luddiga i botten, men det kan också vara mitt rum som spökar runt 110 hz, låga A. När refrängen kickar igång så blir det lite stökigt, skulle vilja ha en mer "sammansatt" ljudbild över hela låten faktiskt. Har du testat mild compression på stereobussen? Exempelvis med ratio 1.5:1 och 1-3 db sänkning med en "mjuk" sterokompressor?
Låten som sådan är ypperligt framförd, både instrumentalt och musikaliskt.
/Jon
Alatar:
Mycket fin låt.
Det ända jag kan komma på (men det är kanske rätt mycket personlig smak):
Mellan 1:30 och 02:18 skulle jag vilja ha mer dynamik i sången. Alltså både att sångerskan sjunger starkare och svagare på vissa partier, än vad hon gör nu.
/Martin
Marruschkka:
Alltså...Memphis..vilken låt du fått till här..och vilken duktig donna på sången-ljuvliga fraseringar och med lidelsefull stämma som är klockren, sjunger hon texten..totalt övertygande :wub:
Mycket behagligt att lyssna på, vill gärna höra mer av sånt här fulländat samarbete som ni visar upp här, gör ni sånt här så måste det sluta med skivinspelning...finns ingen annan utväg här ju :rolleyes:
Vad kan förbättras då? Tjae..kanske du skulle göra nåt litet gitarr-solo mellan reffe och vers 3..lite plink skulle vara mysigt!
Sen rensa ur på slutet..efter sista tonen då..det rasslar på där.
Struntsaker, jag är impad nu :P
Heja er!!
/Marr
equality:
Kort inhopp i stan. Shit vad många bra låtar att lyssna på här! Mycket fint! Särkilt refrängen gillar jag. Sång, arr och framförande tipptopp. Nåt för radion, helt klart.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida