Oj, här forsar det in svar!

...
-Larsson: Tack så mycket! Jätteroligt att höra. Bara använt enkla grejor. Mikrofonen är en billig konding som heter GA project FC1 MKII genom ljudkortet Emu0404Usb, ingen extern preamp. Inspelningssignalen blir låg, platt och dov men lite magiskt rattande på EQ och ett SIR1-reverb does the trick.

Är inte duktig på att mixa så fick pilla länge för att få det relativt bra.
-Wernborg: Thanks Wernis! Vi båda bugar.
-HM: Stort tack Micke! Ja, hon e skicklig! Är glad över att vi två börjat göra musik, det kommer nog bli mer ska du se.
-Yllet: Tja Jon, tack du! Lenny Kravitz vet jag dock inte vem det är, hittade ingen låt som påminde om våran heller.

Att sången kan kännas påträngande på refrängen kan jag förstå. Dels för diskanten på sången kanske är lite vass samt att melodin går så högt i tonläge, och kanske lite för hög i volym? eller vad tror du? Gitarrerna kan mycket väl vara lite luddiga. Jag sitter på dåliga högtalare och är ingen jätteduktig mixare precis.

Tyvärr vet jag inte hur en kompressor fungerar än.

Har läst om inställningarnas funktion och grejat men ändå inte hajjat riktigt, får ta och fortsätta försöka. I låten har jag bara använt kompressor på kanalerna för att få upp den väldigt låga volymen som blir vid inspelnigarna. Ska testa ditt förslag iallfall.
-Alatar: Tack Alatar. Kul att du hittat till KR förresten.

Mer dynamik säger du. Ja, jag har visserligen gjort en automation på volymen och höjt där sången drunknat/försvunnit vilket kan vara en orsak till brist av dynamik.
-
Marre: Oj, vilken kommentar.

Tack Marre! Ja, en duktig donna.

Kommer säkerligen mer. Och lite plink hade nog varit trevligt. Får bli på nästa låt.

-
EQ: Thaaaaaanks!

Kul med så mycket respons!
Mvh
Josef, Lollo