Forum > Färdiga produktioner

The Real Ruff Racoons - Sweet Lie Sour Trouble

<< < (3/7) > >>

Rattlesnake:
Hihi,
forumets eget Grymlings (eller Grävlings kanske passar bättre då) slår till.

Vill inte såga sångljudet lika hårt som Wernborg då jag tycker strofen "Tweedely Di, Tweedely Dum" låter trevligt likt "Yer Blues" i klangen, en lite mindre källare... hmm... cykelrum sådär. Men den tuggande distgitarren låter inte roligt i öronen... Och trummorna låter så där slaskigt som bara Ez-drummer kan.

Men kul låt, hoppas tvättbjörnarna kommer åter!  :D

Harmonica mike:
Tjenare boys.

För ett ögonblick blev jag också lurad..men när eddie drog i gång så  :D

Skön dänga ni totat ihop,mycke spelglädje och reffen sitter som sagt.

Mixen..nja..Testa Wernis koncept,tror att det skulle lyfta lite då.

Jag har ett gäng med dylika inspelningar på kasettband,minst 30 taper..På den tiden så fanns det inte så mycket effekter att tillgå,så det mesta lät "right out of the box" så att säga."What you hear is what you get",men via datorer och pluggar öppnade sig andra världar och jag "lekte" friskt med effekterna i början då jag fick upp öronen för datoriserade insp.Kritiken på mina insp. var öronbedövande,fast vissa tyckte att jag lyckats ratta till ett "Zappa" sound på sången,så det var ju kul  :D
Numera så använder jag effekterna sparsamt och sätter musik och sång i fokus,lite av mitt förra fenomen lyser igen här i denna sköna låt.

Effekter är helt ok om man vill göra nåt speciellt med låten,men använder man dom planlöst så..Skräck scenariot är att man försöker dölja spel/sångmissar med en matta av effekter,men nu tycker inte jag att det är det ni gör.Mera ett sökande efter soundideal..Hitta grundmixen först,sedan lite lätta effekteringar.För det är precis det dom gör med spåren - effekt,rattar man lite då blir det - effektivt,ja ni fattar.
Nu tenderar det att bli ineffektivt,drar ned alltså,och det kan vi ju inte tillåta  :)

Annars en riktigt skön dänga som jag gillar,kul grepp också med rackoonen.

Rock on mates,nu är jag tillbaka i studion så jag kostar på mig en sån här  B)

Mvh
Micael

Eddi:

--- Citat från: freddy skrivet 26.07.2009, 13:00:51 ---I suggest the use of a tonality-twirler for your next song, advise Eko for further information.

--- Slut citat ---
Om ingen förstår Freddys inlägg här så kan ni trösta er med att inte ens jag gjorde det. Han menade Harmonisnurran, kul engelskt namn så om jag översätter den någongång till utrikiska så är det självskrivet, Tack Freddy :D

TheRealRuffRacoons:
Avslöjade på en gång både som grupp och som för min del oduglig på inspelning och effektläggning
Jag har en gräsmatta som skulle behöva en översyn - kanske kan jag lyckas bättre med den ... (inte troligt)
Gör ett nytt försök med låten ändå  :wacko:
Mina humbla undanflykter på förhand.  :)

ps
Har en hel del att stå i i mitt vardagsliv så jag har inte haft tid/kraft/ork att svara alla - ber om ursäkt för det och återkommer när saker har lättat.

Eddi:

--- Citat från: TheRealRuffRacoons skrivet 27.07.2009, 14:07:43 ---Avslöjade på en gång både som grupp och som för min del oduglig på inspelning och effektläggning
Jag har en gräsmatta som skulle behöva en översyn - kanske kan jag lyckas bättre med den ... (inte troligt)
Gör ett nytt försök med låten ändå  :wacko:
Mina humbla undanflykter på förhand.  :)

ps
Har en hel del att stå i i mitt vardagsliv så jag har inte haft tid/kraft/ork att svara alla - ber om ursäkt för det och återkommer när saker har lättat.

--- Slut citat ---

Den här låten rockar som bara den Stefan - bra gjort - jag har bara skrivit lite vers på denna. Men jag tror att din senaste mix har gjort din röst lite för hård och ligger den helt i mitten? Lutar åt vänster känns det som.
PS jag har hört ryktas om att The Real Ruff Racoons alldeles snart släpper sin andra singel här på KR.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion