Forum > Färdiga produktioner
Dividend feat Åsa - Forest's Green
stajo:
Jo det här tycker jag om. Det är en av dina bättre, melodin är också tydligare och det är nog det som gör det i mina öron. Ja och att den är vacker också så klart... Åsa gör också ett kanonjobb och rösten passar som sagt klockrent.
Det fanns några starka toner precis i början som störde lite.
Bra jobbat
Åsa:
--- Citat från: Tokai skrivet 13.11.2009, 15:25:44 ---Det här är bara så bra.
Mycket nordiskt, lite Grieg tycker jag också (son Eq)
När man ska lyssna på Divi så är det ett väldans bläddrande bland sidor för att se om man har kommenterat eller inte, oftast inte och det tycker jag trist, fy på dig Staffan!
Åsas källklara stämma är som gjord för det här stycket. Bravissimo!!
--- Slut citat ---
Tusen Tack Tokai!! :wub:
--- Citat från: ydderF skrivet 18.11.2009, 14:28:10 ---Supervackert :wub:
Wow....
--- Slut citat ---
Tack Freddy!!! :wub:
--- Citat från: Jocke skrivet 18.11.2009, 14:33:41 ---
--- Citat från: ydderF skrivet 18.11.2009, 14:28:10 ---Supervackert :wub:
Wow....
--- Slut citat ---
Instämmer fullständig! :)
/Jocke
--- Slut citat ---
Och tack Jocke! :wub:
--- Citat från: stajo skrivet 19.11.2009, 19:15:05 ---Jo det här tycker jag om. Det är en av dina bättre, melodin är också tydligare och det är nog det som gör det i mina öron. Ja och att den är vacker också så klart... Åsa gör också ett kanonjobb och rösten passar som sagt klockrent.
Bra jobbat
--- Slut citat ---
Och stajo, tack snälla :wub:
//SÅ, nu är det slut på wubbarna så ni vet.
Det var häftigt att sjunga den här måste jag säga! Visste inte riktigt hur jag skulle "angripa den", körde ju lite mer operaaktigt :wacko: från början men såhär skulle den liksom vara. Blev jättenöjd och ja, det var ett riktigt effektivt samarbete. En av dina finare arr tycker jag dividend, och det fanns verkligen plats för sången så där ska du ha beröm också. Svår melodi men när jag väl lärt mig den var den jättehärlig att sjunga :)
Skitroligt att den här låttråden fick nytt liv!
Clemens:
Ja.. har ju lyssnat förut och kan nog hålla med Stajo om att denna är en av dina bättre, kanske för att det finns en tydlig melodistruktur...mycké snyggt jobb av båda! :) /C
Dividend:
--- Citat från: stajo skrivet 19.11.2009, 19:15:05 ---Jo det här tycker jag om. Det är en av dina bättre, melodin är också tydligare och det är nog det som gör det i mina öron. Ja och att den är vacker också så klart... Åsa gör också ett kanonjobb och rösten passar som sagt klockrent.
Bra jobbat
--- Slut citat ---
skrev ett långt introvert och ganska trist svar till dig stajo och clemens. Angående tydliga melodier och dylikt. :) Det försvann för datorn fick spel...
Tack för lyssning och kommentar. Håller med om Åsa, jag ahr haft tur att hitta helt "rätt" sångare på de 3 stycken Eminescu-visorna som är klara.
Har fått ny sång från Marre, till låten Up to the star, som är den andra i ordningen.
--- Citat från: Clemens skrivet 20.11.2009, 19:59:45 ---Ja.. har ju lyssnat förut och kan nog hålla med Stajo om att denna är en av dina bättre, kanske för att det finns en tydlig melodistruktur...mycké snyggt jobb av båda! :) /C
--- Slut citat ---
Den är nog lättare att ta till sig, eftersom den har strukturen av en "vanlig" låt, vers refr, utan att lyssna nu då, men har för mig att det är så. Melodin (lyssnar nu) är inte en "evig melodi" (som aldrig landar), utan sträcker sig över 4 takter, om jag inte har helt fel..
Det roliga med de här låtarna, gjorda på countryackord :), det är att de är rätt lätta att skapa, så kul att det ändå går hem.
Lyssnar mycket på jazz just nu, så inte otroligt att jag slänger in lite mer udda ackord eller nån vispande trummis framöver...
Tack för lyssning, och kommentar!
Clemens:
--- Citat från: Dividend skrivet 21.11.2009, 06:51:01 ---
Bra jobbat
--- Slut citat ---
skrev ett långt introvert och ganska trist svar till dig stajo och clemens. Angående tydliga melodier och dylikt. :) Det försvann för datorn fick spel...
Tack för lyssning och kommentar. Håller med om Åsa, jag ahr haft tur att hitta helt "rätt" sångare på de 3 stycken Eminescu-visorna som är klara.
Har fått ny sång från Marre, till låten Up to the star, som är den andra i ordningen.
--- Citat från: Clemens skrivet 20.11.2009, 19:59:45 ---Ja.. har ju lyssnat förut och kan nog hålla med Stajo om att denna är en av dina bättre, kanske för att det finns en tydlig melodistruktur...mycké snyggt jobb av båda! :) /C
--- Slut citat ---
Den är nog lättare att ta till sig, eftersom den har strukturen av en "vanlig" låt, vers refr, utan att lyssna nu då, men har för mig att det är så. Melodin (lyssnar nu) är inte en "evig melodi" (som aldrig landar), utan sträcker sig över 4 takter, om jag inte har helt fel..
Det roliga med de här låtarna, gjorda på countryackord :), det är att de är rätt lätta att skapa, så kul att det ändå går hem.
Lyssnar mycket på jazz just nu, så inte otroligt att jag slänger in lite mer udda ackord eller nån vispande trummis framöver...
Tack för lyssning, och kommentar!
--- Slut citat ---
Ja ofta så blir det enkla bäst..både i arr och melodi..men svårast att göra..hmmm.. /C
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida