Forum > Färdiga produktioner
Dividend feat Åsa - Forest's Green
Dividend:
--- Citat från: Åsa skrivet 27.07.2009, 11:23:28 ---Kul och effektivt samarbete Per Erik, swisch sa det bara! :D
--- Slut citat ---
Vi är djävulusiskt snabba och effektiva :D
--- Citat från: spacetrucker skrivet 27.07.2009, 09:04:50 ---Ojojojojoj va ni låter br ihop :D
De bilder jag såg i samband med första versionen är som bortblåsta. Nu ser jag grnöna böljande landskap nånstans i england. Vackert
Jag har länge gillat Klaus Shulze och hans music, den målar också bilder. Nu på senare tid har han gjort några plattor tillsammans med en sångerska vid namn Lisa Gerrard och jag gillar det inte alls. Jag menar bara att fast två bra musiker gör nåt tillsammans betyder inte nödvändigtvis att det låter bra. Men denna låt, den låter bra. Åsa har en fantastisk röst och melodin är förtrollande. Enda minuset är att den tog slut för fort
Krister
--- Slut citat ---
Lisa Gerrard? Var det hon som sjöng på 1-2 eller 3 spår på Gladiatorsoundtracket (Den av Zimmer)? Tycker jag känner igen namnet. I vilket fall, tack för tankar och positivt omdöme :) Att den tar "slut för fort" tar vi som ett plus :)
(Sant, den är fasen bara drygt 2 min :unsure:, men det räcker ju ibland :)
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 27.07.2009, 09:23:13 ---Ja där ser man.
Perfekt collab,grymt sjunget Åsa,inte så lätt melodi detta.
Finns inget att tillägga här mer än att det låter grymt bra,samt sejvning givetvis!
--- Slut citat ---
Tack Mike! :)
Dividend:
--- Citat från: Avslappnad skrivet 27.07.2009, 09:19:31 ---Den är böljande vacker! :) Musiken och sången är i perfekt symbios. :) Jag hävdar dock fortfarande att det låter fjärran östern om låten, den engelska texten till trots. ;)
--- Slut citat ---
Liiite arabiska tongångar knaske :) Trevligt att det upplevs vara i symbios och böljande vacker! Tack! :)
--- Citat från: Marruschkka skrivet 27.07.2009, 12:38:01 ---Per: Här har du verkligen lyckats göra luftig, vacker musik utan så många instrument, där allt funkar ihop :P
Kanske nåt att fundera över ändå, när sång skall in, låt den spela huvudrollen som här, blir ju underbart!!
--- Slut citat ---
Äh, jag gillar Wagner :P Nämen, sant ibland :) Nocturne borde mixas färdig nån gång t ex!
Tack skall du ha! :)
SYNTH:
Så vackert gillar sång och stråkarna mycket snyggt gjort bravo! B)
Bengan_gbg:
Man kan inte annat än att ta av sig hatten här! Fasen så snyggt! :)
asti:
Eminescu, är det Eminems fru? :unsure:
Mycket vackert och rogivande! Mycket mollharmonier, så jag trivs som fisken i nätet (eller nå´t så´nt)! :)
Jättefin sång av Åsa, det här kan inte vara lätt att sjunga!
Fint, sparsmakat arrangemang, som ger ett tilltalande lugn.
Antar att det blir en förlängning? Ska bli intressant att följa i så fall!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida