Forum > Demolåtar
Avslappnad - Digibirds
freddy:
Jag lyssnar och tycker det är fina ljud. Undrar när själva låten ska komma igång. Men det gör den inte. Det är bara ljud utan substans, inget innehåll och ingen musikalisk idé bakom. Som en ljudläggare mer än musiker, eftersom det inte finns någon musik i detta. Kan definitivt funka som någon ljudkuliss till något för att skapa en stämning.
Avslappnad:
--- Citat från: freddy skrivet 26.07.2009, 13:05:54 ---Jag lyssnar och tycker det är fina ljud. Undrar när själva låten ska komma igång. Men det gör den inte. Det är bara ljud utan substans, inget innehåll och ingen musikalisk idé bakom. Som en ljudläggare mer än musiker, eftersom det inte finns någon musik i detta. Kan definitivt funka som någon ljudkuliss till något för att skapa en stämning.
--- Slut citat ---
Tack för lyssning och åsikt Freddy! :)
Du träffar rätt på spiken tycker jag, det är en ljudstämning och inget annat. Håller inte med dig om att det inte finns en musikalisk idé bakom utan det finns det definitivt. Dock inte baserat på någon melodi eller tema utan en stämning eller någon slags musikalisk förstärkare till något annat.
Dividend:
Tycker som jag sagt tidigare att det funkar halvbra som stämningsförstärkare ensamt. Undvikit dock att skriva det :D Men du säger ju det själv, så vill bara ha sagt nu att det är snyggt jobbat.
Håller en intresserad genom hela :)
freddy:
--- Citat från: Avslappnad skrivet 26.07.2009, 14:37:43 ---Tack för lyssning och åsikt Freddy! :)
Du träffar rätt på spiken tycker jag, det är en ljudstämning och inget annat. Håller inte med dig om att det inte finns en musikalisk idé bakom utan det finns det definitivt. Dock inte baserat på någon melodi eller tema utan en stämning eller någon slags musikalisk förstärkare till något annat.
--- Slut citat ---
Fast där har du fel :) Om man går på din definition så är även trafikbuller musik. Ljud är för mig inte musik, det måste som sagt ligga någon form av idé bakom. För att förklara mig ännu mer. Ta bort dina samplingar och framför detta verk på piano eller gitarr :) Så kommer du nog till kärnan över hur mycket tanke och idéer det ligger bakom detta. Häftiga ljud bara, men det är inte musik ;)
Det är min åsikt dock.
Emulator:
jag fick en kommentar av assar en gång:
"Detta är inte musik, det är en installation" :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida