Forum > Demolåtar
MaxB - Sommar-reggae
cykeln:
Härlig låt!
Impad av din uppfinningsrikedom och engagemang
Snygg bas och munspel och texten är ju helt rätt!
Låten påminner en del om Bands The Weight
MaxB:
--- Citat från: cykeln skrivet 28.07.2009, 14:03:11 ---Härlig låt!
Impad av din uppfinningsrikedom och engagemang
Snygg bas och munspel och texten är ju helt rätt!
Låten påminner en del om Bands The Weight
--- Slut citat ---
Tack för kopplingen!
"The weight" har jag spelat förr och jag har haft den i huvet några dagar nu!
Jag vet inte vilket som kom först; att "The weight" dök upp i huvet och min låt skapades efter det - eller om den här skapades och jag sen fortsatte att nynna på "The weight" utan att ha en aning om varför :P
Kompet till "The weight" är skitkul att spela på gitarr och jag inspirerades mycket av låten då jag lirade den i bandet "Hetluft" tidigare. Jag och den andra gitarristen växelspelade många licks, som vi hittade på i stunden, inspirerade av varandra!
cykeln:
--- Citat från: MaxB skrivet 28.07.2009, 14:15:20 --- ..."The weight" är skitkul att spela på gitarr och jag inspirerades mycket av låten då jag lirade den i bandet "Hetluft" tidigare. Jag och den andra gitarristen växelspelade många licks, som vi hittade på i stunden, inspirerade av varandra!
--- Slut citat ---
Ah tusan var du med i HL - då har vi haft lite kontakt tidigare i något annat forum - "Demoradio" ?? - hade mest (inte så mycket) kontakt med er sångerska.
MaxB:
--- Citat från: cykeln skrivet 28.07.2009, 14:37:01 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 28.07.2009, 14:15:20 --- ..."The weight" är skitkul att spela på gitarr och jag inspirerades mycket av låten då jag lirade den i bandet "Hetluft" tidigare. Jag och den andra gitarristen växelspelade många licks, som vi hittade på i stunden, inspirerade av varandra!
--- Slut citat ---
Ah tusan var du med i HL - då har vi haft lite kontakt tidigare i något annat forum - "Demoradio" ?? - hade mest (inte så mycket) kontakt med er sångerska.
--- Slut citat ---
Kul! Ja, jag var med i Hetluft fram till finalen i Emergenza 2005 (tror jag det var). Sen tröttnade jag på att det mest var Mickes låtar som gällde. Jag ville vi skulle spela mina låtar också men så blev det inte. Lite "kul" kuriosa kan vara att den stämningsfyllda låten "Tåget till Stockholm" skapades med ett av mina gamla riff som grund. Jag visade det för Micke och sen gjorde han texten och presenterade låten.
http://www.lastfm.se/music/Hetluft/_/T%C3%A5get+till+Stockholm
MaxB:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 24.07.2009, 16:52:37 ---Tjabba MaxB.
Ingen hit upp laddning detta för mig :( ,får det inte att funka..
Hur går det med seglandet,har du klarat dig från grunden?
Nåväl,du får fixa uppladdningen för en reggae vill man ju alltid höra :)
Sail on mate sail on..
Mike
--- Slut citat ---
Du önskade kanske en streamad variant. Nu är jag hemma så nu finns den möjligheten.
Jag hoppas kunna göra mer av denna senare. Det är kul att spela munspel!
http://www.shivas.se/files/MaxB_ViAkerNorrut.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://www.shivas.se/files/MaxB_ViAkerNorrut.mp3[/mp3]
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida