Kontrollrummet

Logic 9 är här!

gäst · 15 · 5698

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

freddy

  • Gäst
http://www.apple.com/logicstudio/

-Audio-kvantisering osv verkar sjukt smidigt med flexitool. Kollade lite hastigt på videos när dom ändrar i sångfraserna, läckert!

-Drum-replacer verkar intressant med.

-Gitarr-delen i Logic verkar även den ha fått sig ett redigt uppsving. Rätt sugen på att prova nu :)


Verkar som en hel del godis, även om det mest känns som en rejäl uppdatering och inte ett "nytt" logic. Men samtidigt skönt att man känner igen sig nu när 8:an sjunkit in lite. :)


« Senast ändrad: 23.07.2009, 17:20:51 by freddy »


Utloggad onajj

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 43
    • Visa profil
Det ser riktigt nice ut :)

Och det blir att investera i ett nytt snart. Men först står nya monitorer på listan :)


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Klart man blir sugen på en uppgrad - men är den värd pengen - vad kan det bli .. femton sextonhundra?
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Avslappnad

  • Gäst
Trots att jag kört Cubase i 19 år och 11 månader, är jag imponerad av enkelheten med Logic. De plugins och det "godis" som medföljer bräcker Steinbergs paketering med hästlängder. Sedan är nackdelen för mig personligen att det måste köras på en Apple. Har så otroligt många andra, icke musikrelaterade programvaror för PC så ett byte är högst osannolikt. Men jag är grymt impad av Apples hantering av Logic och hade hoppats på att Yamahas köp av Steinberg skulle medföra en bättre utväxling än den jag hittills sett...


Utloggad Lådan

  • StaySolid
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 930
    • Visa profil
    • Min sida
Jag är lite besviken att det gick så fort mellan 8an och 9an.
Har just börjat fundera på att uppgradera mitt express till studio.
Men det känns dumt nu när 9an är här.
Det kommer kosta mig ca 3000:- med andra ord ungefär samma som det skulle kosta med 8 studio.
Ingen fara egentligen, bara lite tätt mellan versionerna.

Ja  Audio-kvantisering lär vara tufft!

Som det talas om på viss andra forum så tycks frågan om det kommer vara skrivet för 64bitar eller inte.
http://web.me.com/julle128


freddy

  • Gäst
Klart man blir sugen på en uppgrad - men är den värd pengen - vad kan det bli .. femton sextonhundra?

Logic 9 är intel only med. Om du råkar sitta på en äldre mac ;)


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Logic 9 är intel only med. Om du råkar sitta på en äldre mac ;)
Sitter på en Imac intel - tack för infon!
Köper du och infar vidare?  :)
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Jag har 'krafsat' lite lätt i 9:an i ett par låtar, inte värst nöjd med amp designer jmf med guitar rig 3, men kanske behöver jag bara skruva lite mer rätt, känns som många presets är så överdrivna, för mycket dist, för mkt effekter osv, så är det bitvis också i GR men men..
Kanske kan vara PEBKAC-relaterat också, inte omöjligt... :rolleyes:
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Aettan

  • Gäst
För dom som inte vill uppgradera till 10.5.8 vilket anges vara minimum för att kunna köra 9:an så lär det finnas en fix för att kunna köra på tidigare versioner av osx. Själv kör jag Logic 8 på 10.5.6 iom att 7:an för mig personligen inte kändes speciellt bra och enligt andra så var det inte speciellt lämpat för en musikburk heller. Därför har jag inte bråkat med 8:an utan väntar på Snow Leo. Logic 9 vet jag inte om jag har nåt behov av jag kan ju inte i nuläget och säkert många med mig inte ens utnyttja en 100 del av vad 8:an kan :D.


Utloggad adrumdrum

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 236
    • Visa profil
För dom som inte vill uppgradera till 10.5.8 vilket anges vara minimum för att kunna köra 9:an så lär det finnas en fix för att kunna köra på tidigare versioner av osx. Själv kör jag Logic 8 på 10.5.6 iom att 7:an för mig personligen inte kändes speciellt bra och enligt andra så var det inte speciellt lämpat för en musikburk heller. Därför har jag inte bråkat med 8:an utan väntar på Snow Leo. Logic 9 vet jag inte om jag har nåt behov av jag kan ju inte i nuläget och säkert många med mig inte ens utnyttja en 100 del av vad 8:an kan :D.

huh?
os x 10.4.11 kör jag... kommer det inte att funka med logic 9? måste uppgradera från pro 7 till nyare 8 eller 9, käns lika bra köra på 9 direkt.


freddy

  • Gäst
9.1 är här, med stöd för 64-bitars bland annat :) jäääj


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
9.1 är här, med stöd för 64-bitars bland annat :) jäääj
O ett gäng buggfixar, redan uppgraderat - men, 64 bitars, gör väl ingen större skillnad om man inte har mer än 4GB ram eller?
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
inte den blekaste.

Men fan va najs att kunna utnyttja 6gb iallafall :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


freddy

  • Gäst
9.1 är här, med stöd för 64-bitars bland annat :) jäääj
O ett gäng buggfixar, redan uppgraderat - men, 64 bitars, gör väl ingen större skillnad om man inte har mer än 4GB ram eller?


Den största fördelen är möjligheten till att använda mer RAM ja. Men det är inte något jag heller kan göra just nu. Emu din sate :) Siktar väl på att så småningom byta upp mig lite, så detta är en bra nyhet iaf. :) 

Däremot var det även en jädra massa buggfixar som känns välkomna.


freddy

  • Gäst
Logic har uppdaterats (vilket jag hade missat)

9.1.1 är det som gäller nu.

Framförallt en jädra massa buggfixar och ökat stabilitet sägs det. nice! 

http://support.apple.com/kb/TS2565